Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

har skrivit på för lägenhet nu, men problemet är att jag är granne med motorvägen, man hör bilarna utifrån, inte jättestarkt men ändå så hörs dem. kommer man kunna filtrera bort det ljudet på någevis? dom åker ju som snutar hela dröset! är en noisegate på sin plats eller?

Annons
Postat
har skrivit på för lägenhet nu, men problemet är att jag är granne med motorvägen, man hör bilarna utifrån, inte jättestarkt men ändå så hörs dem. kommer man kunna filtrera bort det ljudet på någevis? dom åker ju som snutar hela dröset! är en noisegate på sin plats eller?

en gate e nog på sin plats ja.. lr de beror på om de bara hörs när du inte sjunger/spelar... annars får du försöka isolera lr nåt...

Postat

Bygg ett sångbås!

Låter som det skulle behövas! Annars får du leva med motorväg i dina inspelningar (vilket tom kanska är cooltm dock ej enligt mig) eller spela in kl 4:30 på natten 😉

Postat

..spela in och sälj samplingskivor med motorbuller....

Röstar på Calle och hans gate faktiskt... kan bli svårt vid inspelning av subtila ljud kanske.. om du nu förstås inte kan ljudisolera..

/D

novation (oregistrerad)
Postat

kan iofs bli nästa stora grej att ha med lite sjysst bakgrundsljud i ALLA låtar man gör.. 🙂 skämt åsido så är nog en gate på sin plats..

häromdan fick jag tex inspelat ett stycken cigarett tändare och barnskrik från gården utanför i en tagning.. men det går ju oftast att klippa bort i efterhand, det hörs ju kanske inte när själva sången är "på"..

Postat (redigerat)

jag kan inte bygga sångbås eftersom det inte finns plats för det har ju snetak ock lite plats. :rolleyes: men taket ja står mot är mycket 3d ja sätter upp något slags akustikplattor oxå, motorvägen får ja leva med dårå.

men vilken slags gate? det finns väl olika slags, tex nosie

tack för alla svar !

Redigerat av fremen
Postat

En gate är en gate..av eller på..typ.. sen finns det variationer med mer eller mindre inställningsmöjligheter..med attacktid, decaytid o.s.v

Analogt och digitalt + mjukvarumodellerna

bara att lusläsa annonser eller söka på t.e.x Vendolin.se

mjuka gate'ar hittar du här:

K-v-R

Danny Cort (oregistrerad)
Postat

Eller testa Waves' Noice Redudction. Spela in trafikbullret i pluggen när det är som värst o använd den sen på spåren där trafiken stör. Visst kan man göra en grej av att trafiken hörs, David Gray spelade in hela sin "Whitr Ladder" med öppna fönster...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.