Vallhagen Postat 6 mars 2006 Dela Postat 6 mars 2006 Tjong. Nyss kom jag hem till en dörrlevererad stilig låda med uppgradering till 5PE... Efterssom jag svurit mig blodig ett par gånger tidigare, bl a så lyckades jag inte öppna och köra några av mina Sonar3-projekt i Demoversionen av 5-an, så undrar jag... HUR ska jag göra för att lyckas få en så smärt- och buggfri uppgradering som möjligt? Behålla Sonar3 i maskinen och köra Sonar5 BARA i nya projekt? Inget kul men så kanske det ska va...? Totalrensa PC-n från allt vad sonar heter, innan jag kör igång installationen av 5-an? Ös på med Era erfarenheter. Tackar och bugar /Bengan *** (ja, jag kunde säkert bumpat nån gammal tråd... men fan, det är ju inte sånt tok-ös här på Sonardelen av forumet, så det stör väl inte såååå mycket med en tråd till... 😄 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
P3t3r Postat 6 mars 2006 Dela Postat 6 mars 2006 Jag installerade 5:an utan att ta bort 3:an utan problem. Valde dock att ha andra mappar för audio och annat separerat från 3:an. Går även bra att öppna 3:ans projekt i 5:an. Går även bra att köra 3:an fortfarande. (Jag har PE versioner i båda fallen). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 6 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 6 mars 2006 Tack för det P3t3r! Då finns det hopp. Kör du med mycket (freeware-) konverterade VST-prylar? jag funderar nämligen på om det kan bli konflikt om/när 5-an wrappar VST-erna igen. Yep, det är ett VSTwrapper-relaterat dilemma som jag grubblat en del på. Jag förmodar nämligen att det blir mindre problem om man bara kör med cakewalks medföljande pluggar. Och hur är det med just Revalver-DXi-n? Supportas den i 5-an? Men som du sa... om den inte funkar i 5-an, så får man väl behålla 3-an och köra Revalverprojekt där. Tjing igen! /Bengan Fler erfarenheter någon? Ni får gärna fylla på. Just nu så städar jag HD och skyfflar undan gamla projekt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
P3t3r Postat 6 mars 2006 Dela Postat 6 mars 2006 Kan tyvärr inte komma med råd ang. VST. Kör med hårdvarusynthar, gitarrer och bas. De effekter jag använder är de som medföljer Sonar. Men det är väl bara och testa, funkar det inte så kör i 3:an. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 6 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 6 mars 2006 Kan tyvärr inte komma med råd ang. VST. Kör med hårdvarusynthar, gitarrer och bas. De effekter jag använder är de som medföljer Sonar. Men det är väl bara och testa, funkar det inte så kör i 3:an. Tack, då vet jag! /Bengan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 7 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 7 mars 2006 Nu-(igårkväll-)status: Jag installerade femman rakt av. Det funkade bra att öppna "3-projekt", men det HAR hänt nåt märkligt kring nämnda VST-er, lite som jag befarade. Sonar 3 beter sig inte som det ska längre, det är nåt lurt med VST-wrappingen. Jag får samma fel i 3-an som när jag provade att uppgradera till senaste VST-adaptern. Då blev det att backa. Nu kommer jag väl att helt skita i 3-an istället och fixa ev. buggar i femman framgent. Som sagt, femman hoppar igång, inga totalfrågetecken som "vägrar starta" eller oväntade tokdropouts. Behovet av billiga (freeware-) pluggar blev ju plötsligt mindre här, då PE har fullgoda medföljande buggfria pluggar 😄 Och - inbillar jag mig pga påmanglade rykten - eller låter femman bättre? Nästan spooky... Jag får göra ett blindtest... jaja... mer tuta i morrn. I kväll är det fest. /Bengan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.