Jump to content
Annons

Varifrån kommer alla ?


Dreamland Project (oregistrerad)

Recommended Posts

min idé handlade alltså inte om nån spontan träff i någons källarlokal e.d, utan ett större arrangemang... 🙁

en finlandskryssning var längesen man åkte på 🙂 ...

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 228
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

min idé handlade alltså inte om nån spontan träff i någons källarlokal e.d, utan ett större arrangemang... 🙂

en finlandskryssning var längesen man åkte på 😕 ...

/D

Kanske lite väl dyrt... 🙁 tänk på oss fattiga studenter 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske lite väl dyrt... 😕 tänk på oss fattiga studenter 🙂

🙂 ..men, köp bara en öl då... 🙁

Tänk om hacke säger att träffen är i Lund...då kostar ju biljetten dit lika mycket som finlandsresan t/r... 🙂

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske lite väl dyrt...  😄  tänk på oss fattiga studenter  😉

😄 ..men, köp bara en öl då... 😉

Tänk om hacke säger att träffen är i Lund...då kostar ju biljetten dit lika mycket som finlandsresan t/r... 😮

/D

ööök... har du varit i skåne? Iofs beror det lite på vad man önskar pröjsa för en tur med båt, men alla som måste åka till STHLM me... Det + en färjebiljet börjar närma sig lite tråkiga summor. Tyvärr... (Och det är inte ölen som hindrar...)

Håller med Insolitus. Växjö ligger långt bort från alla, och ingen hittar dit eftersom det inte går några större vägar förbi där. (Eller jo, men ingen bryr sig om att ta av till växjö...) 😆

Stockholm verkar dock mest logiskt. Kanske nånstans mellan malmö och stockholm? Linköping? Lätt att hitta, mkt tåg/bussar etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det brukar vara smartast att hålla den här typen av tillställningar i någon av våra tre största städer: Stockholm, Göteborg eller Malmö. Inte minst pga konferens-, kommunikations- och boende-möjligheterna som krävs. När ni får se mitt framspånade förslag på upplägg kommer ni nog att hålla med om att Växjö nog inte tillhör en av kandidaterna för stad att hålla det i. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte i göteborg under Göteborgskalaset! 6-14 aug har ja för mej de e... hade vart grymt... massa tält o massa öl... osså massa andra slan då.. 😕

Bra idé! 😆 Men vad är "slan"?? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte i göteborg under Göteborgskalaset! 6-14 aug har ja för mej de e... hade vart grymt... massa tält o massa öl... osså massa andra slan då.. 😕

Bra idé! 😆 Men vad är "slan"?? 😳

motsatsen till proisisk...

Link to comment
Dela på andra sajter

ööök... har du varit i skåne? Iofs beror det lite på vad man önskar pröjsa för en tur med båt, men alla som måste åka till STHLM me... Det + en färjebiljet börjar närma sig lite tråkiga summor. Tyvärr... (Och det är inte ölen som hindrar...)

Håller med Insolitus. Växjö ligger långt bort från alla, och ingen hittar dit eftersom det inte går några större vägar förbi där. (Eller jo, men ingen bryr sig om att ta av till växjö...) 😳

Stockholm verkar dock mest logiskt. Kanske nånstans mellan malmö och stockholm? Linköping? Lätt att hitta, mkt tåg/bussar etc.

i.of.s you got a point there.. Nekodude..det kan bli lite pengar med resan..båtbiljetten brukar gå loss på 195:-

... ja..jag har varit i malmö, ystad, lund o.s.v..har en del släkt i skåneland... 😕 och för dom av oss som inte har studentrabatt och inte hittar en förköpsbiljett kostar en tågbiljett runt...600 - 1000:- stockholm - malmö

men linköping har jag bott i större delen av mitt liv...tråkig stad om ni frågar mig, utbudsmässigt..bättre kanske att satsa på någon hufvudstad med tanke på boende o.s.v..som hackeman sa..

oavsett vart det isåfall skulle hamna så är det ju en lajbans grej..

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Dreamland Project (oregistrerad)
Så då kör vi varannan IRL träff i Nacka och varannan i Lund...  😕

Kul! Det var lite åt det hållet jag hade förhoppning om att diskussionerna skulle hamna när jag startade tråden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Så då kör vi varannan IRL träff i Nacka och varannan i Lund...  😳

Kul! Det var lite åt det hållet jag hade förhoppning om att diskussionerna skulle hamna när jag startade tråden!

ja har länge funderat på o slänga up en topic om en trevlig liten gathering... hade vart sketkul ju! därför tycker ja göteborgskalaset hade vart perfekt... lite öl, lite käk, lite snack.. o ännu mer öl! bättre kan de inte bli ju! 😆

o novation som inte e 18 än ( 😕 ), kan ju dricka saft...

Redigerat av Carl_B
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte i göteborg under Göteborgskalaset! 6-14 aug har ja för mej de e... hade vart grymt... massa tält o massa öl... osså massa andra slan då.. 😆

Bra idé! 🙂 Men vad är "slan"?? 😄

motsatsen till proisisk...

Finns inte ens med i SAOB. Månne herrn sitta o hitta på egna ord? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Varför inte i göteborg under Göteborgskalaset! 6-14 aug har ja för mej de e... hade vart grymt... massa tält o massa öl... osså massa andra slan då.. 😆

Bra idé! 🙂 Men vad är "slan"?? 😉

motsatsen till proisisk...

preussisk?

EDIT

robertus: Heh.. Satt och undrade vad du menade med "Bromölla" helt plötsligt från tomma intet, till jag kom ihåg vad tråden egentligen handlar om. 😄

Redigerat av laslo
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte i göteborg under Göteborgskalaset! 6-14 aug har ja för mej de e... hade vart grymt... massa tält o massa öl... osså massa andra slan då.. 😆

Bra idé! 😛 Men vad är "slan"?? 😄

motsatsen till proisisk...

Finns inte ens med i SAOB. Månne herrn sitta o hitta på egna ord? 😉

säg de mest positiva laddade ordet du vet... o be alla du känner göra de... ta värdet av alla de orden och gångra me 2^20... då har du en 1/1000 av proisisk!

eller nåt sånt.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

novation (oregistrerad)
Postat (redigerat)
o novation som inte e 18 än ( 😉  ), kan ju dricka saft...

LOL!!

Tur att man själv fyllde arton för inte så länge sen då... 🙂

nä nu!! 🙂

hehe.. 😆

saft är iofs gott, men öl är go'are - särskilt om man varit 18 i tio år.. 😉

röstar för gbg jag med. 😆

EDIT: Tycker dock det börjar bli svårt å hitta tillbaka till en tråd man vart inne å läst... 😄 Bara jag kanske.. *fram med anteckningsblock hädanefter*

Redigerat av novation
Link to comment
Dela på andra sajter

säg de mest positiva laddade ordet du vet...

Gjorde en djupdykning i det där en gång över en bira. VANILJ vann.

Men när det gäller get2gether; jag tycker Demoniqus förslag om Finlandskryssning låter roligast, vi har ju redan soundtracket och vet vad som väntar:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=2192 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul tråd.

Sthlm, inte nacka, andra hållet, Bro typ!

Ni kanske kommer ihåg Pugh, "stinsen i Bro"

Eller i Hog Farm, sjunger han också om Bro, inte fan vet jag om det är mitt Bro han menar men ändå!

Visst, finland är ju aldrig fel, i synnerhet som man fått handla bira i 27 år.

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...