Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Eventuellt så tänkte vi att vi skulle skaffa ett bandeko till studion. Har inte sådär vansinnigt stor koll på vad som finns och tar gärna emot tips.

Annons
Postat

Som sagt: kolla in Rolands olika bandekon. Finns i olika avancerade varianter från det enklaste RE150, till det mest avancerade RE501 via mellanvarianterna RE201 och RE301.

Min personliga favorit är RE501 eftersom den har sound on sound, vilket jag tycker är kul.

Postat

Ok. Tack för tipsen! Vad finns det förutom Roland som är värt att kolla efter då?

Postat
Ok. Tack för tipsen! Vad finns det förutom Roland som är värt att kolla efter då?

Echoplex är ju ett gammalt klassiskt eko. Svårt att få tag på och dyrare. Annars finns det en del gamla billigare varianter såsom Kent, Hagström, Binson (egentligen ett hjuleko), Accuset etc

Det enda nytillverkade jag känner till är Fulltone. Det är säkert jättebra.

Postat

Ok, tack tack. Jag får väl kika runt lite och se vad jag hittar. Fulltone-ekot verkar ju trevligt, men lite väl dyrt.

Postat (redigerat)

Är det bandekon du söker så finns inget alternativ till Rolands görna och svarta lådor.. Så är det.. Själv har jag en Binson echorec men det är en helt annan effekt...😉

Mer om den effekten på http://www.binson.com/index.html

Jag hade nån burk i studion på 80-talet som många musiker ville ha .. Den hette Roland Space Station.. Hittar du en sån så kan den vara värd att titta på.

Redigerat av hegobald
Postat
Är det bandekon du söker så finns inget alternativ till Rolands görna och svarta lådor.. Så är det.. Själv har jag en Binson echorec men det är en helt annan effekt...😄

Mer om den effekten på http://www.binson.com/index.html

Jag hade nån burk i studion på 80-talet som många musiker ville ha .. Den hette Roland Space Station.. Hittar du en sån så kan den vara värd att titta på.

Ja, roland är såklart vanligast. Fast coolast måste ju ändå vara echoplex. Klassiskt reggae/dub eko.

Roland space station har jag aldrig hört talas om. Du menar inte roland space echo? Det är samma som RE-modellerna.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.