Jump to content
Annons

"Lose and Gain"


Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN:"Lose and Gain"

ARTIST/GRUPP:Toobie

GENRE:Akustisk pop?

LÅTLÄNGD:2.42

KOMPOSITÖR:Torbjörn Helander

PRODUCENT:Torbjörn Helander

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 3.2 Mb

STATUS: Under konstruktion

Missade den akustiska festivalen. Visste inte heller om låten var klar nu. Räcker detta sparsmakade arr? Lyssna och kom med tips om arr, låt, mix mm.

Mvh

Tobbe

Loose_and_Gain.mp3

Redigerat av Grannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte riktigt min typ av låt....men välljudande och snyggt lirat. Sången kanske lite stel och lite för "ordentlig" för min smak men det kanske har mer med mig att göra....kanske lite svengelskt tydlig.

Tycker att låten är färdig och att den fungerar i detta arr men samtidigt hör jag ett större stråk-arr a là Sinatra, särskilt mot slutet då det antyds av "det där i bakgrunden som inte låter akustiskt".

men; Bra jobbat välgjort och välljudande! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt ok! Bra gura. Vet inte vad jag ska säga mer. Helt ok! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Bra Grannen skitbra låt, lir och sång no worries engelskan funkar bra nog inga problems med den vi är ju trots allt svenskar. Alla nationaliteter har ju sin variant av det språket 😳 tänk på Jamaicanerna ja man 😱 .

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte riktigt min typ av låt....men välljudande och snyggt lirat. Sången kanske lite stel och lite för "ordentlig" för min smak men det kanske har mer med mig att göra....kanske lite svengelskt tydlig.

Tycker att låten är färdig och att den fungerar i detta arr men samtidigt hör jag ett större stråk-arr a là Sinatra, särskilt mot slutet då det antyds av "det där i bakgrunden som inte låter akustiskt".

men; Bra jobbat välgjort och välljudande! 😳

Trevligt att du tycker att det låter bra! 😱 Svengelskt tydlighet är ibland svårt att höra själv.

Nej, det finns med lite stråk mot slutet för att lyfta det lite. Jag var lite osäker på om det skulle hålla så här. Mycket kul att du tycker det! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Fint gitarrljud... men engelskan får du nog öva på. 😛

En bra låt och jag tycker den funkar fint såhär...

Kul att du gillar gitarrljudet och att låten funkar! 😱 Något speciellt ställe där du tycker engelskan inte fungerar riktigt?

Tack för lyssningen osiris!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter kanon!!

Skön röst och trevligt gitarrspel, ljudet är varmt av karaktären.

Låten är färdig och arret funkar bra, lite det avskalade som gör det tror jag.

Om du nu skulle vilja jobba vidare ändå... då tycker jag du skall inrikta dig på hur du sjunger. Nu betonar du varje konsonant på varje ton så det låter lite stakigt och inte blir det flytet som du skulle kunna uppnå om du sjöng lite mjukare.

Men som sagt... Kanon!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att det låter lite "svenegskt" efter som att du över dirver artikulationen... men vad vet jag ...

Link to comment
Dela på andra sajter

fin låt, och välspelat!

kanske kunde du hittat på något annat än att spela samma sak i både höger och vänster? jag är inte så svag för dubbling av akustiska gitarrer och tycker inte att det känns så naturligt, men det är förståss en smaksak.

ser fram emot att få höra mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra Grannen skitbra låt, lir och sång no worries engelskan funkar bra nog inga problems med den vi är ju trots allt svenskar. Alla nationaliteter har ju sin variant av det språket 🙂 tänk på Jamaicanerna ja man 🙂 .

Göran

Jag tror nog att svenskar har mer problem med det svengelska än engelsmännen själva. Dom är ju så vana vid att höra alla möjliga varianter av sitt språk. Jag tror att du har en poäng med vad du säger.

Jag bugar mig för din goda kritik! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt och snyggt gitarrspel! Ett stråkarr som nämnts tidigare skulle sitta fint en bit in i låten, som anger rytmen så att säga. Eller alternativt en ståbas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter kanon!!

Skön röst och trevligt gitarrspel, ljudet är varmt av karaktären.

Låten är färdig och arret funkar bra, lite det avskalade som gör det tror jag.

Om du nu skulle vilja jobba vidare ändå... då tycker jag du skall inrikta dig på hur du sjunger. Nu betonar du varje konsonant på varje ton så det låter lite stakigt och inte blir det flytet som du skulle kunna uppnå om du sjöng lite mjukare.

Men som sagt... Kanon!

Har jobbat lite med det staccatoartade i sången. Ändrat en del innan jag la ut. Kan nog tycka att det kan vara lite fräckt det också.

Jätteroligt att du tycker det är så bra! Värmer verkligen! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att det låter lite "svenegskt" efter som att du över dirver artikulationen... men vad vet jag ...

Ja, det var inte mening att överdriva... 😉

Tack för att du lyssnat och kommenterat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt men jag gillande din förra bättre. Fina ackord. Dubbeltrackad gitarr eller två tagningar? Stråkarna skulle kunna komma fram mer, skulle sitta fint men det är också snyggt som det är.

Link to comment
Dela på andra sajter

fin låt, och välspelat!

kanske kunde du hittat på något annat än att spela samma sak i både höger och vänster? jag är inte så svag för dubbling av akustiska gitarrer och tycker inte att det känns så naturligt, men det är förståss en smaksak.

ser fram emot att få höra mer.

Jo, det kanske jag hade kunnat. Personligen är jag lite svag för dubblingen. Visst, kunde kanske lagt en gitarr till som spelat något annat men ville ha det väldigt basic.

Jätteroligt att du gillar låten och vill höra mer! Man tackar ödmjukast! 😄

Mvh

Tobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

... men engelskan får du nog öva på. 🙂

...tycker uttalet var ovanligt bra faktiskt för att vara just svenskt!

Sjysst produktion åxå=)

Tack freddie! Där fick jag tillbaka lite av självförtroendet! 😄 Skönt att uttalet kanske inte var så illa ändå. Kul att du gillar produktionen!

Mvh

Tobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt. Gillade det hela.. skulle nog va himla snyggt med cello eller nåt åt det hållet, som skulle komma in efter ett tag.

EDIT:stafvel..

Kul att du gillade! 😆 Cello kanske skulle kunna va nåt i denna låten. Men mina celloljud är inget vidare tyvärr.

Mvh

Tobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter kanon!!

Skön röst och trevligt gitarrspel, ljudet är varmt av karaktären.

Låten är färdig och arret funkar bra, lite det avskalade som gör det tror jag.

Om du nu skulle vilja jobba vidare ändå... då tycker jag du skall inrikta dig på hur du sjunger. Nu betonar du varje konsonant på varje ton så det låter lite stakigt och inte blir det flytet som du skulle kunna uppnå om du sjöng lite mjukare.

Men som sagt... Kanon!

Har jobbat lite med det staccatoartade i sången. Ändrat en del innan jag la ut. Kan nog tycka att det kan vara lite fräckt det också.

Jätteroligt att du tycker det är så bra! Värmer verkligen! 😛

Oj där ser man, smaken är som b. Jag får väl lära mig leva med den 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hej hopp! Låten heter nog lite fel. "Loose" betyder "lös", inte förlora/tappa bort/whatever. Tror jag. Ska vara "lose"..

Låten var inte min stil riktigt så den låter jag andra kommentera 😏

Redigerat av nurfen
Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Tjena tjena,

(Sitter i England med dator utan aao med prickar)

Skona gitarrer, gillar skarpt. Fin ljudbild. Klar och tydlig sang (vocals). Har inte last de andra inlaggen, men jag tycker att du borde sjunga pa svenska. Du har en skon rost, men det later onaturligt pa engelska, anstrangt liksom. Pa svenska tror jag det skulle bli annu battre. Men vad vet jag, det later ju bra sa har ocksa, en gnutta charmigt.

Laten har en skon vibe. Jag gillar sant har. Enkelt men varmt.

Slutet kanns lite abrupt dock, men det ar val en smak sak.

I det hela, gott. Jag blev pa gott humor! Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Negod (oregistrerad)

Jag håller med föregående talare 😄

Gura ljudet är väldigt öppet och fint! det enda som jag tycker är irriterande och som jag själv har problem med vid mina inspeningar är strängljudet vid accordbytena. fysikens lagar säger väl att det är omöjligt att spela utan att få med men det hade varit juste om man kunde få bort det.. Kanske gnida in strängarna med olja eller nåt 😉

Det är en grymt go känsla i låten och rösten är avslappnad och mogen.. Det gillar jag skarpt! Gillar stråkpåläget som ligger precis i bakgrunden också ger rymd och betonong.

enkelt men snyggt! Less is more..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt och snyggt gitarrspel! Ett stråkarr som nämnts tidigare skulle sitta fint en bit in i låten, som anger rytmen så att säga. Eller alternativt en ståbas.

Lite stråk finns ju redan med. Ståbas var en ny ide´.

Skönt att du annars gillar det du hör! 😉 Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt men jag gillande din förra bättre. Fina ackord. Dubbeltrackad gitarr eller två tagningar? Stråkarna skulle kunna komma fram mer, skulle sitta fint men det är också snyggt som det är.

Den här är ju lite annan stil på än "Heatwave". har spelat in i två tagningar. Tycker att dubbeltrackad inte blir bra, lite dött.

Tack för dina öron!

Mvh

Tobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter kanon!!

Skön röst och trevligt gitarrspel, ljudet är varmt av karaktären.

Låten är färdig och arret funkar bra, lite det avskalade som gör det tror jag.

Om du nu skulle vilja jobba vidare ändå... då tycker jag du skall inrikta dig på hur du sjunger. Nu betonar du varje konsonant på varje ton så det låter lite stakigt och inte blir det flytet som du skulle kunna uppnå om du sjöng lite mjukare.

Men som sagt... Kanon!

Har jobbat lite med det staccatoartade i sången. Ändrat en del innan jag la ut. Kan nog tycka att det kan vara lite fräckt det också.

Jätteroligt att du tycker det är så bra! Värmer verkligen! 😄

Oj där ser man, smaken är som b. Jag får väl lära mig leva med den 😛

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hopp! Låten heter nog lite fel. "Loose" betyder "lös", inte förlora/tappa bort/whatever. Tror jag. Ska vara "lose"..

Låten var inte min stil riktigt så den låter jag andra kommentera 🙂

Du har helt rätt. Fixat nu. Tack! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena tjena,

(Sitter i England med dator utan aao med prickar)

Skona gitarrer, gillar skarpt. Fin ljudbild. Klar och tydlig sang (vocals). Har inte last de andra inlaggen, men jag tycker att du borde sjunga pa svenska. Du har en skon rost, men det later onaturligt pa engelska, anstrangt liksom. Pa svenska tror jag det skulle bli annu battre. Men vad vet jag, det later ju bra sa har ocksa, en gnutta charmigt.

Laten har en skon vibe. Jag gillar sant har. Enkelt men varmt.

Slutet kanns lite abrupt dock, men det ar val en smak sak.

I det hela, gott. Jag blev pa gott humor! Bra jobbat!

Härligt att du blev på gott humör! 😏 Vad mer kan man begära! Tack för dina kommentarer.

Mvh

Tobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...