Jump to content
Annons

Kabel tv och bredband(LÖST)


ThomasJ

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har just beställt kabeltv ifrån upc och jag har chello intrenet. Nu till saken: Hur få rjag detta att funka? Har fått en liten dosa som kallas "splitter" som skall monteras på antenutaget, ena skall vara bredband o den andra tv. Nu till frågan: Min tvanten som normalt sitter i väggen skall väl antagligen in "splittern" men det vill sig inte riktigt att stoppa in den kabeln där, är jag ute o vimsar eller måste jag skaffa en ny kabel? Ups´s hemsida blidde man inte mkt klokare av heller:S

Redigerat av DjBox
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag har en gammal sladd. den har en rätt så tjock "hane" som skall passa i splittern, men den är för stor så att säga.. måste man nu köpa ny kabel till detta elände?

Link to comment
Dela på andra sajter

hum.. kan vara så att det skall vaar i vanliga tv utaget, för jag får "rullande" bild på tv när jag söker kanaler. trodde dessutom det skulle ta 30 sec att koppla in.. men det var visst bara om man ringde, via nätet tog det upp till 12 timmar

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Passar "spliten" i tv-uttaget så ska väl din antenkabel passa i spliten också ju. 😛

Antar att du med "spliten" menar en T-koppling.

Har själv Comhem bredband och där finns ju redan särskilda uttag med en särskild kontakt för modemet (inbyggd "split")

alltså.. In med splitten i TV-uttaget och koppla ena utgången till din TV (som förut) och den andra till dit kabelmoden 😉

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Passar "spliten" i tv-uttaget så ska väl din antenkabel passa i spliten också ju. 😛

Antar att du med "spliten" menar en T-koppling.

Har själv Comhem bredband och där finns ju redan särskilda uttag med en särskild kontakt för modemet (inbyggd "split")

alltså.. In med splitten i TV-uttaget och koppla ena utgången till din TV (som förut) och den andra till dit kabelmoden 😉

hum.. nja det är så att splitterna passar bara i chellos "Multimedia" utag, så jag förmodar man måste ha kvar tvsladden i tvutaget

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag inte en susning om hur Chellos "multimediauttag" ser ut men ser det ut som Comhems så fattar jag inte vad du ska ha en splitter till där är det 3 uttag

Typ så här: 48887-382.jpg

och då kopplar man in sitt kabeltvmodem med en speciell SMA kabel i det översta uttaget.. Dom 2 understa är som vanligt för TV och för Radio

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...