Light Head Postat 5 mars 2006 Postat 5 mars 2006 Blir lite osäker, men finns Waldorf eller inte? Kan man köpa Waldorfsyntar igen? Nya alltså? Märkte till min förvånging att sajten www.waldorfmusic.de är öppen igen, men kan inte hitta någon information om huruvida företaget har återuppstått eller inte. Någon som vet mer?
Linus Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 Waldorf köptes upp av Terratec, så det är bara de som håller den gamla sajten vid liv som support för de gamla användarna.
android Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 (redigerat) Är du säker på det, Linus...? Om det inte kommit fram nåt nytt nyligen, så var det där med Terratec bara ett rykte, eller möjligen ett köp som inte blev av. Däremot ryktas det nu (sedan sajten kom upp igen) att det är nåt annat företag som köpt upp Waldorf... Har hört både Hartmann och Clavia nämnas, men inget är bekräftat än vad jag vet, och Clavia-ryktet tror jag har dementerats. Edit: Däremot så verkar det som att vissa tyska musikaffärer har fått tag på nåt gammalt lager, eftersom de säljer nya uQs... Redigerat 6 mars 2006 av android
android Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 Hmmm... Var tvungen att leta lite... Och det verkar som att det är nåt nytt på gång. Enligt electro-music.com är det bekräftat och förhoppningsvis avslöjas det på MusikMesse i Frankfurt i slutet av mars... 😛
L.C Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 Hmmm... Var tvungen att leta lite... Och det verkar som att det är nåt nytt på gång. Enligt electro-music.com är det bekräftat och förhoppningsvis avslöjas det på MusikMesse i Frankfurt i slutet av mars... Trevligt trevligt. 🙂
android Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 Men sajten kom upp förra året... Fast det var väl då som ryktena började spridas också. Det där med Terratec var väl mycket tidigare, alldeles vid konkursen...? Nåväl, time will tell... Men man kan ju hoppas!
Light Head Postat 6 mars 2006 Trådstartare Postat 6 mars 2006 Jag hörde ett rykte om att Steinberg var inblandade... Rykten är jobbiga, finns oftast ingen sanning i dem men ändå kan man inte släppa det.
Björn Olsberg Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 Spinner vidare på spekulationen: Om man tittar på whois-info för waldorfmusic.de så står följande: Whois-Eintrag für waldorfmusic.de... % Copyright (c)2004 by DENIC % Version: 1.05.0 % % Restricted rights. % % % Except for agreed Internet operational purposes, no part of this % information may be reproduced, stored in a retrieval system, or % transmitted, in any form or by any means, electronic, mechanical, % recording, or otherwise, without prior permission of the DENIC % on behalf of itself and/or the copyright holders. Any use of this % material to target advertising or similar activities are explicitly % forbidden and will be prosecuted. The DENIC requests to be notified % of any such activities or suspicions thereof. Domain: waldorfmusic.de Domain-Ace: waldorfmusic.de Descr: Joachim Flor Descr: Finca Cruz Alta Descr: 38640 Arona Descr: ES Nserver: server1-ns1.udagdns.net Nserver: server1-ns2.udagdns.net Nserver: server1-ns3.udagdns.net Status: connect Changed: 2005-12-20T15:04:28+01:00 [Admin-C] Type: PERSON Name: Daniel Dingeldey Address: united-domains AG Address: Gautinger Str. 10 Pcode: 82319 City: Starnberg Country: DE Changed: 2004-01-07T18:08:45+01:00 [Tech-C][Zone-C] Type: ROLE Name: united-domains AG Address: Gautinger Str. 10 Pcode: 82319 City: Starnberg Country: DE Phone: +49 8151 36867 0 Fax: +49 8151 36867 77 Email: hostmaster@united-domains.de Remarks: Bei Problemen mit dieser Domain setzen Sie sich Remarks: bitte mit unserem Support in Verbindung: Remarks: http://www.united-domains.de/support/ Remarks: support@united-domains.de Remarks: Tel.: Mo-Fr, 09.00 bis 17.00 Uhr +49 (0)8151 36867 25. Changed: 2003-07-05T16:56:26+02:00 Kontaktpersonen Joachim Flor var knuten till Hartmann, men det behöver inte betyda något.
AndyPandy Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 Jag vill minnas att www.waldorfmusic.de öppnades av "fans", medan Waldorfs riktiga hemsida hette www.waldorf-gmbh.de.
android Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 Jag vill minnas att www.waldorfmusic.de öppnades av "fans", medan Waldorfs riktiga hemsida hette www.waldorf-gmbh.de. Ah, jo det har du kanske rätt i...? Eller blandar vi ihop saker här nu? Det var väl några "fans" som startade en ersättningssida med OSen och sånt, efter konkursen... waldorf-music.de och waldorf-gmbh.de har jag hursomhelst för mig att jag brukade knappa mig in på på den gamla goda tiden... Eller var det det mer tüska waldorf-musik.de...?
android Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 Spinner vidare på spekulationen: Om man tittar på whois-info för waldorfmusic.de så står följande: Whois-Eintrag für waldorfmusic.de... <snip> Kontaktpersonen Joachim Flor var knuten till Hartmann, men det behöver inte betyda något. Jag läste att han var återförsäljare eller agent eller nåt sånt, och alltså inte direkt knuten till nåt speciellt företag... Annars nämndes Novation också i samband med honom nånstans...
Linus Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 Jag vill minnas att www.waldorfmusic.de öppnades av "fans", medan Waldorfs riktiga hemsida hette www.waldorf-gmbh.de. waldorf.synth.net var en fans-sida iaf... Kanske var den?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.