Jump to content
Annons

Dög The Poodles för er ?


trancer

Recommended Posts

Ja ja. Det blir allt mer uppenbart att SVT inte vill vinna i Aten  🙂

Det är tydligen tillräckligt att få fram årsbehovet till svensktoppen, karaoke och Hits for kids.  🙂

Om nu inte Carola fått en låt som sopar mattan med rubbet.

Bara att Carola är med, avgör ju "tävlingen" - oavsett vilken låt hon ställer upp med. 😉 Om hon är med så vinner hon eftersom hon verkar vara allas lilla älsklingsartist... 😄

Carola måste göra bort sej rejält för att inte vinna...

Hon kommer ta hem sångfågeln pga att hon går hem i stugorna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
..förresten spelade the Poodles live. Jag menar var allt live det de gjorde eller var det bara sången som var "live"?

Aldrig att en trummis skulle våga lajja med pinnarna live i TV under dom förutsättningarna!

Redigerat av Reverend_Raw
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ja. Det blir allt mer uppenbart att SVT inte vill vinna i Aten  🙂

Det är tydligen tillräckligt att få fram årsbehovet till svensktoppen, karaoke och Hits for kids.  🙂

Om nu inte Carola fått en låt som sopar mattan med rubbet.

Bara att Carola är med, avgör ju "tävlingen" - oavsett vilken låt hon ställer upp med. 😉 Om hon är med så vinner hon eftersom hon verkar vara "allas" lilla älsklingsartist... 😄

Carola symboliserar all musikalisk och religiös falskhet med sin uppsyn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Carola symboliserar all musikalisk och religiös falskhet med sin uppsyn!

- Exakt vad är hennes musikaliska falskhet?

- Och hur kan hon symbolisera det med sin uppsyn?

😉

Pure evel!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

Vad som fascinerar mig i både denna tråd samt allmänt i media och folkmun är att man har begreppet "schlager" "schlagerfestivalen" när det heter "MELODIFESTIVALEN" där man tävlar i melodier och inte i schlager, det är så missvisande alltihopa, självklart ska vilken genre kunna vara med och tävla (om det så är blackmetal som är en genre det med) utan att folk gnäller då det är en MELODI-festival (tävling) inget annat, om man ska ha en genre-festival så fine with me, men då ska det deklareras att det är det så man vet, nu är det en melodi-festival och då ska även "hårdrock" kunna vara med och tävla eftersom det är melodin som är temat för de som ska tävla inget annat.

Var det bra, who knows, jag personligen tycker inte man kan tävla i musik eftersom det handlar om smak och det som är ljuv musik i den enas öra kan ju mycket väl vara oväsen i den andres öra... simple as that! jag personligen avstår från den smörjan så jag lägger inga aspekter på det.

Sprit hjälpte även där!

Link to comment
Dela på andra sajter

tjena

den här tråden lär nog komma upp varenda gång det är melodifestivalen! (Märk väl ordvalet) 😮

känns på ett sätt lite meningslöst då det kommer alltid finnas folk som är emot och inte tycker om vissa saker, mer eller mindre. Vissa klagar på Carola, på det nya upplägget av så ska det låta, vad nu det har att göra med melodifestivalen, och att nu senast att The Puddles är också de dåliga. Nu ska jag inte skriva att det är fel, fel fel, men jag säger bara så här, om någon vill bli lite deprimerad så är denna tråd den perfekta.

Jag ser melodifestivalen så här, det är Sveriges största STVs största musikala tv-jippo. Med det menas att alla talar om det, skriver om det (även här) och att här finns det dels mycket pengar att tjäna men även att man med säkerhet vet att man får se trynet på herr G:son ett antal gånger varje gång det körs igång. sedan så är detta inbakat i glitter och glamor och det snackas låtar, kläder, smink, ja allt. Det är vad melodifestivalen är, och detta lockar mängder med tittare. Sedan om någon låt var dålig eller inte, det är mer en smaksak och bara för att en tycker si så betyder det inte alltid att de andra tycker så.

MVH Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...