lassjan Postat 5 mars 2006 Dela Postat 5 mars 2006 är det ngn som kan tipsa om en bra och enkel mjukvarusynth ... jag har en keyboard som inte innehåller så mycket ljud , jag kör cubase och keyborden via midi men ´som sagt behöver jag mer ljud häftiga synthljud och feta basar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chippen Postat 5 mars 2006 Dela Postat 5 mars 2006 Tjena!! Om du är ute efter lite coola retroljud är arturia minmoogen bra. En anna är cs 80, även den arturia. De har båda stora ljudbibliotek med färdiga sounds. Det finns även stora möjligheter att ratta in egna. De ligger väl runt 2000-3000 kr st. En anna är Z3ta. Föreslår att du går in i den lokala musikaffären och testar, alt laddar ned demoversioner om det finns. Ha de chippen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 5 mars 2006 Dela Postat 5 mars 2006 Litet påpekande angående cs80 och z3ta, de knaprar ganska hårt med CPU, så du bör ha en hyffsad dator för att få en god behållning av dem. Själv rekommenderar jag Korg Legacy collection. Ms20 basar är inte så jäkla tokiga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
illvaesen Postat 5 mars 2006 Dela Postat 5 mars 2006 Jag tycker FM7 synthen är askul =) ..men det är ju jag det.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hype Postat 5 mars 2006 Dela Postat 5 mars 2006 Korg Legacy collection tycker jag e outstanding, om du nu e ute efter elektroniska ljud... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 5 mars 2006 Dela Postat 5 mars 2006 Dammsug Rocketloop och KVR Audio på alla gratis VST-instrument. Kan hända att du hittar nån guldklimp... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jarnis Postat 5 mars 2006 Dela Postat 5 mars 2006 Finns som sagt mycket gratis gott. Synth1 är rätt kul. Presetsen är lite beiga, men det går att ratta fram rätt roliga ljud. Arpeggiator har den också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 6 mars 2006 Dela Postat 6 mars 2006 Dammsug Rocketloop och KVR Audio på alla gratis VST-instrument. Kan hända att du hittar nån guldklimp... Nån guldklimp..... 🙂 MASSOR säger jag 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 6 mars 2006 Dela Postat 6 mars 2006 (redigerat) Litet påpekande angående cs80 och z3ta, de knaprar ganska hårt med CPU, så du bör ha en hyffsad dator för att få en god behållning av dem. Själv rekommenderar jag Korg Legacy collection. Ms20 basar är inte så jäkla tokiga. Håller med om att Korg Legacy är grymm... men även den tycker jag slukar en hel del CPU. Men det beror iofs på hur många röster man har i ljudet... Redigerat 6 mars 2006 av allansson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 (redigerat) På www.kvraudio.com finns en flock gratis synthar man kan börja med. Själv har jag hittat några riktiga guldkorn där. Ladda, , lyssna testa. Ooops! Läste inte alla inlägg, sorry! Fler som tipsat om KVRaudio. Men då skall jag väl tipsa om två synthar jag gillar! Crystal, mycket godis för den som gillar att utforska ljudlandskap. INTRO, knäpp men välljudande. JL Redigerat 13 mars 2006 av drloop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Uozon Postat 17 september 2006 Dela Postat 17 september 2006 hur installerar man skiten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Postat 17 september 2006 Dela Postat 17 september 2006 Jag har laddat ner DSK Brass. Ett VST-instrument i .dll-fil. Hur öppnar jag den? I vilket program? Ngt gratis? Tack på förhand! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.