Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag jobbar med Windows XP Home Edition servicepack 1 och tycker att det fungerar bra. Men det är många som pratar om att det är viktigt att uppgradera från servicepack 1 till 2 för bättre säkerhet etc. Samtidigt har jag hört ifrån PC-proffs inom musikvärlden att det är inte nödvändigt utan snarare onödigt eftersom det är så mycket funktioner man måste stänga av som ligger i bakgrunden till nackdel för musikprogram och VST-instrument etc.

Jag undrar vad ni har för erfarenheter därute. Dessutom funderar jag på att ansluta min studiomaskin till internet och då kanske det blir en massa besvär när jag bara innehar servicepack 1 och att servicepack 2 är säkrare när det gäller internet överhuvudtaget.

M.v.h.

Fred

Redigerat av Fred
Annons
Postat

Min erfarenhet är att jag inte hade några problem innan jag installerade SP2, och att jag inte hade några problem efteråt heller. Och eftersom SP2 innehåller en del finfina grejer så ångrar jag mig inte.

Postat

Det som är dåligt med service pack 2 är ju att det tydligen drar ner firewireportens hastighet till 100mb/s (skrev jag rätt hastighet nu?). Men det går att fixa, antingen så fixar man så att FW kör på SP1, utförlig guide här. Eller så installerar man Microsofts patch. Men den funkar tydligen inte klockrent, iallafall inte för mig.

I övrigt så vet jag inte om det ska vara några problem med SP2.

Postat

Inga bekymmer alls för min del heller. Jag installerar alltid Windows-uppdateringarna som kommer - och har hittills inte stött på patrull någon gång.

Aktivera inte automatiska uppdateringar - för då kan du ge dig 17 på att Windows vill ut och uppdatera medan du är mitt uppe i en inspelning och inte vill ha något sådant igång... Gå ut en gång i veckan och kolla i stället.

Postat (redigerat)

Håller med AndyPandy, som vanligt,, nästan i alla fall..

Samma erfarenheter med SP1-2. Tuta å kör

Redigerat av Light Head
  • 1 månad senare...
Postat
Det som är dåligt med service pack 2 är ju att det tydligen drar ner firewireportens hastighet till 100mb/s (skrev jag rätt hastighet nu?). Men det går att fixa, antingen så fixar man så att FW kör på SP1, utförlig guide här. Eller så installerar man Microsofts patch. Men den funkar tydligen inte klockrent, iallafall inte för mig.

I övrigt så vet jag inte om det ska vara några problem med SP2.

Bra info!

Låter lite krångligt att fixa men jag ska försöka. :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.