Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Finns det någon möjlighet att köpa Cubase SX3 billigt om man vill byta från Logic Pro 7.0 till Cubase SX3???

Har för mig att jag läst om liknande byten, men kan inte hitta info?

Skall alltså byta plattform från Logic Pro7.0 till Cubase SX3 på billigaste sätt, men hur?

Jag tycker att Logic har halkat efter Cubase sedan Apple köpt upp Emagic!

Men jag vill ju inte betala fullpris för Cubase om det går?.

Steinberg borde ju vilja att man byter till deras plattform istället? 🙂

Annons
Postat

Jag har aldrig hört att det ska gå att få billigare Cubase bara eftersom man har kört med Logic tidigare. Det är ju olika företag som vill tjäna pengar. Och de gynnar nog inte varandra på något sätt. Jag vågar NÄSTAN säga att det är helt omöjligt.

Sen angående om att Cubase skulle ha kört om Logic på senare tid så tycker jag snarare det är tvärt om. Jag har kört Cubase nu i snart 3 år, och ska precis byta till Logic eftersom man är mycket mer kompatibel med Logic ute i studiovärlden. Och att det faktiskt är ett lite bättre koncept på hela programmet (enligt min åsikt iaf 🙂) Men om du bara ska sitta hemma så är Cubase utmärkt. Fungerar lika bra som logic, förutom att de inbyggda pluggarna är lååååååååååångt ifrån vad Logic erbjuder.

Men tyvärr så tror jag du kommer vara tvungen att köpa Cubase utan rabbat. Eftersom det är två olika företag som inte har något med varandra att göra.

Lycka till med bytet =)

Postat

Ja Logic är fortfarande lite större i studiovärlden men Cubase flåsar i nacken och jag tror att det är lika stora ute i världen, kanske inte i sverige eller USA? 🙂

Postat

Kan du inte sälja din logic och köpa cubase istället som vanligt?

Eller tillåter inte licensavtalet att man säljer vidare sin logic?

Postat

Jag har hittat en version av Cubase SX3 en sk Trade In version för 4101:- på Thomann.de!!!

Lite dyrt ändå tycker jag men men.

Kanske är bättre att sälja Logic och köpa fullversion programmet? 🙂

Postat

Vad jag tycker är bättre med Cubase.

Jag tycker att utseendet på Cubase är bättre och lättare att titta på, alltså mer överskådligt och mer stilrent=snyggare.

Fler Midipluggar Ex arpeggiatorn som är lätt att använda, Chordmemory funktionen mm.

Cubase har ju mer kompabilitet med softpluggar än Logic.

Lättare och mer grafiskt att jobba med Midi i Cubase.

I Logic är det mer som i gamla Windows Dos, ha ha.

Det är ju så också att Apple (Logic) inte släpper några uppdateringar för att lösa buggar utan bara massa nya funktioner som kostar pengar att uppgradera.

🙂

Postat
Hej Exil&LEaf,vardför byter ni inte bara??🙂)

Hehe jag tänkte också tanken. Men jag kan få Logic för 4900 med CSN rabatt plus att jag har tänkt att köra med både Logic och Cubase.

Sen angående att Cubase har mer pluggar än Logic så är det ju faktiskt så att det finns vst-konverterare till Logic, så man behöver inte gå miste om så mycket. Men allt har ju sina för och nackdelar. Därför jag ska köra både Cubase och Logic =)

Postat
Vad jag tycker är bättre med Cubase.

Jag tycker att utseendet på Cubase är bättre och lättare att titta på, alltså mer överskådligt och mer stilrent=snyggare.

Fler Midipluggar Ex arpeggiatorn som är lätt att använda, Chordmemory funktionen mm.

Cubase har ju mer kompabilitet med softpluggar än Logic.

Lättare och mer grafiskt att jobba med Midi i Cubase.

I Logic är det mer som i gamla Windows Dos, ha ha.

Det är ju så också att Apple (Logic) inte släpper några uppdateringar för att lösa buggar utan bara massa nya funktioner som kostar pengar att uppgradera.

🙂

Jag respekterar dina åsikter och försöker inte omvända dig. Tycker dock själv att Logic har ett betydligt bättre utseende. Mindre plottrigt och mer lättöverskådligt. Dessutom snyggare.

Vad gäller uppdateringar så har det vad jag minns kommit ett par iaf, och mitt Logic har aldrig hängt sig eller avslutat sig själv. Har faktiskt aldrig haft något problem alls med Logic. Däremot har Cubase avslutat sig själv ett tiotal gånger, och då har jag använt Logic tio gånger mer.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.