Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Idiot next door

ARTIST/GRUPP: Legal Element

GENRE: techbreaks

LÅTLÄNGD: 4:21

KOMPOSITÖR: David Fahlgren och Patrik Bergius

PRODUCENT: David Fahlgren och Patrik Bergius

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.99 mb

STATUS: Färdig Demo

hej hej

vi är nya på forumet, skulle va kul o få lite kritik från riktiga musiker tänkte vi

så här låter det när man har tråkigt en tisdagsnatt och grannen börjar borra i väggarna runt 03:00

Legal_Element___Idiot_next_door.mp3

Annons
Postat

Om min granne hade suttit hela natten och jobbat med den där låten, så hade jag också börjat borra mig igenom väggen. Frågan är bara om ni inte störde honom lika mycket som han störde er. 😱

Nejdå, kul beat tycker jag, men det händer inte så mycket. Hade gärna hört någon slags melodi på detta.

Eller, jag ångrar mig, det händer en hel del, men jag vill ändå ha nåt mer. Typ en Trent Reznor eller nåt, men det är nog ganska ovanligt att folk har en sån hemma.

Välkomna hit förresten!

Postat

Nice! Det svänger ju. Sitter här och gör "roboten".

Vore kul om det hände något mer. Som Fidden påpekade: råkar ni ha en Trent Reznor som ligger och skräpar -- använd. Har ni ingen kan ni ju satsa på lite schyssta pads och en svettig lead.

Låten skulle funka på en futuristisk barnskiva. Jag tänker samplade djur och så sjunger ni: "Så här låter griseknoen". Och så kommer det "nöff nöff!". "Så här låter mamma mu", "muuuuuuu". Det skulle bli coolt tror jag. Det görs dåligt med svängiga barnskivor.

starboy (oregistrerad)
Postat

Gött sväng, men var e melodin?

Välkomna hit förresten.

/cheers

Postat

tackar för intressanta synpunkter. om ja fattat de rätt så bör vi iaf va nöjda me trummorna och satsa på lite mer melodi? :rolleyes:

får väl se till att knåpa ihop nån häftig lead och sampla lite grisar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.