Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallo!

Jag har fått ett mindre roligt problem. Jag uppdaterade drivrutinerna till mitt M-Audio Delta Audiophile kort. Det gick bra. Sedan testade jag att spela upp en låt i Cubaisis VST 5.0. Detta gick däremot mindre bra. Allt var stendött, inga utslag på mätarna i kontrollpanelen en gång. Testade sedan WaveLab Lite vilket funkade utmärkt. Vad kan det vara för fel?

MVH Johan Nordin

Annons
Postat
Hallo!

Jag har fått ett mindre roligt problem. Jag uppdaterade drivrutinerna till mitt M-Audio Delta Audiophile kort. Det gick bra. Sedan testade jag att spela upp en låt i Cubaisis VST 5.0. Detta gick däremot mindre bra. Allt var stendött, inga utslag på mätarna i kontrollpanelen en gång. Testade sedan WaveLab Lite vilket funkade utmärkt. Vad kan det vara för fel?

MVH Johan Nordin

måste va nån inställning... möjligtvis bdu-fel...

testa o rtfm...

nää men kolla inställningarna så att rätt driver e vald i cubase.. testa olika samplerates, jämför med wavelab...

Postat

Jag har hört från flera som haft problem med M-audios drivrutiner.

Någon sa att det strulade med Audiophile när man installerade nya drivrutiner vilket gjorde att personen fick installera orginal-drivaren igen...

Svagt tycker jag!!!

novation (oregistrerad)
Postat

skumt.. har aldrig haft problem med deras drivare. snarare märkt förbättring, eller åtminstone mer stabilitet efterhand drivarna uppdateras..

hoppas det löser sig, har inga tips dessvärre. 🙁

Postat

de nya funkade ju bra för mig förutom att de tagit bort en feature, eller så var det bara jag som inte fattade hur man skulle ställa in nått - men jag brukar fatta det så featuren var säkerligen avstängd.

Testade inte om latency och sånt förbättrats.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.