Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har ställt frågan i minst en tråd tidigare men inte fått något svar vad jag sett- gör ett nytt försök.

varför det skulle vara bättre att ha audio (jag antar det betyder projekt med audio/midi m.m.) och alla stora samplingsbibliotek på samma disk. Eventuellt i olika partinoner. dvs ett sådant här upplägg

disk 1. System, program

disk 2. Audio, samplingar

vara bättre än

disk 1. System, program, audio eller samplingar

disk 2. audio eller samplingar

Om nu audio eller samplingar är det mest krävande kan det inte vara idé att skilja på dem då? Jag menar inte på en tredje disk - det är klart att det vore bättre.

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

För mikro-optimering lönar det sig att allvarligt fundera på att köra pagefilen på en FAT (inte FAT32)-partition.'

• 4 veckor senare...
Postat

Tänkte ställa en fråga om hårddiskar när vi ändå pratar om det.

Seagate Barracudas s-ata, verkar vara populärast till DAWs, men det finns ju flera olika.

s-ata 100, 150, och 300. (tror det syftar på överföringshastigheten)

Vilken ska man välja? (den snabbaste, eller???)

Vissa moderkort, om man läser specen, har kontrollerkort för s-ata 150, som typ alla moderkort med K8T800 pro chipset som jag funderar på att köpa.

Innebär det att man endast kan ha s-ata 150 då eller?

Tacksam för svar.

Postat

S-ATA (100 Mb/s) = De första modellerna av hårddiskar med S-ATA, var i grunden de "vanliga" IDE-diskarna fast med kontrollern utbytt mot S-ATA.

S-ATA (150 Mb/s) = Standard hårddisk, S-ATA. De flesta kontrollerkort/moderkort har maximum 150Mb/s per kanal S-ATA och två kanaler för två hårddiskar.

S-ATA II (300 Mb/s) = Uppdaterad standard som smyger sig fram sakta. Diskarna börjar att bli fler, men fortfarande är det S-ATA I som har övertaget hos moderkort/kontrollers.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.