Jump to content
Annons

Sista låten klar


Andrew (oregistrerad)

Hur låter det här då?  

9 röster

  1. 1. Hur låter det här då?

    • 5 Skiiiiiiiiiitbra
      1
    • 4 Det svänger ju
      3
    • 3 Helt ok fan
      2
    • 2 Hyfsat
      2
    • 1 Nja
      0


Recommended Posts

Andrew (oregistrerad)

# LÅTNAMN: Deranged dreams

# ARTIST/GRUPP: Ponamero Sundown

# GENRE: 70 tals hårdrock, stoner

# LÅTLÄNGD: 5.20 min

# KOMPOSITÖR: Ponamero Sundown

# PRODUCENT: Andrew

# EV. MEDVERKANDE: Bandet

# INSPELNINGSÅR: 2006

# FORMAT: mp3

# STORLEK:7 mb

# STATUS: I princip färdig demo(as good as it gets)

# LÅTLÄNK http://www.ponamerosundown.com/music/deranged_dreams.mp3

Tjaha sista låten som jag nu mixat klart. Huj vilket slit. Lite mer dyamik i musiken på denna.

Hoppas ni orkar lyssna på denna också...

Cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är inte gitarren väldigt hög, speciellt i refräng? När jag ser bandet spela framför mig är gitarren gigantisk och tar upp hela garaget. Sen står sångaren och resten och kikar fram där bakom.

Eller ja... jo, så är det nog jag känner. Fast jag kan inget om genren, så det kanske ska vara så.

Tycker låten är väldigt bra, sången är fantastisk. Slutet var mycket snyggt också. Gillar.

Rock on!

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Haha tja det kanske är för att det är gitarristen som mixar... 😛😄

Tja men jo det är allt tänkt att det ska vara så. Men inte FÖR mycket förstås. Ska kolla upp det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte gitarren väldigt hög, speciellt i refräng? När jag ser bandet spela framför mig är gitarren gigantisk och tar upp hela garaget. Sen står sångaren och resten och kikar fram där bakom.

Eller ja... jo, så är det nog jag känner. Fast jag kan inget om genren, så det kanske ska vara så.

Tycker låten är väldigt bra, sången är fantastisk. Slutet var mycket snyggt också. Gillar.

Rock on!

Håller med Fidden om gitarren. Känns nästan som gitarren är i ett eget rum emellanåt och resten hörs genom dörröppningen bakom.

I refrängen känns sången nära och medryckande, men i verserna har du lagt på reverb och någon annan effekt som får sången att kännas distanserad. Det är gött när sången ökar och minskar så mellan partierna i låten men den borde ändå kännas nära även i versen tycker jag.

Annars är det ännu en toppenlåt från er, vilken kommer att spelas många ggr även denna och jag diggar verkligen det här härliga burkiga och lite smutsiga soundet ni fått till.

Keep on rockin!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarrister ska f-n släpas tebaks te sin bur direkt efter inspelning, vet du inte det!!? 😛

Gitarrslingan i början är det bästa med hela låten, riktigt bra. Resten är inte riktikt lika bra men helt OK.

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Auch...

Näe det där var lite taskigt tycker jag 😕

Men du får gärna komma ner och visa hur jag ska göra. Kan jag få det här ljudet med en mick så sparar jag ju sjukt med tid.

Pma så styr vi ihop nåt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Dynamiken är det inget fel på alls! Går upp och ner som en bergodalbana. Häftigt slut.

Sången låter typ som hellacopters eller backyard babies. Klangen på rösten ni vet. Är den dubbad eller? I vilket fall så gillar jag soundet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön flanger eller chorus eller vad det är på gitarren i början. Annars är väl introt lite sömnigt.

Skönt gung i riffen. Skönt riv i sången när han klämmer i.

Klart att det ska vara mycket gura, kör hårt. Gitarristen ska alltid mixa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen tror jag inte att det handlar så mycket om att gitarren är stark som att den låter väldigt torr.

Så här skulle jag ha gjort:

Kopierat gitarrfilen så att det fanns två gitarrspår

Panorerat ut dem åt varsitt håll

Låtit den ena filen ligga en liten aning före den andra

Lagt en en skvätt reverb på båda filerna.

Då skulle det bli en fet och mäktig gitarr som inte stack upp i näsan på dig.

Men som sagt, det är vad jag skulle ha gjort, 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Näe det där var lite taskigt tycker jag 🙂

Du behöver inte tacka! 😄

Det jag tycker stör är att sången låter så långt borta, detsamma gäller trummorna. Det låter som att ni satte micken nära gitarristens förstärkare, medans sångaren står i ett hörn tillsammans med trummisen. Jag vill minnas att din förra låt var bättre mixad, även om sången var lite låg även där.

Dessutom kunde basen vara lite mer ... hmm ... tuff. Den låter lite mesig som det är nu. Jag spelar inte själv bas, så jag kan inte säga hur jag skulle spela. Jag tycker bara att den kunde vara hårdare.

Redigerat av AndyPandy
Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Egentligen tror jag inte att det handlar så mycket om att gitarren är stark som att den låter väldigt torr.

Så här skulle jag ha gjort:

Kopierat gitarrfilen så att det fanns två gitarrspår

Panorerat ut dem åt varsitt håll

Låtit den ena filen ligga en liten aning före den andra

Lagt en en skvätt reverb på båda filerna.

Då skulle det bli en fet och mäktig gitarr som inte stack upp i näsan på dig.

Men som sagt, det är vad jag skulle ha gjort, :rolleyes:

Det är faktiskt ganska precis så jag har gjort. Förutom att det inte är nå reverb på då.

Men tack för alla synpunkter. Det är bara bra med kritik...

Edit: Ah ok nu hänger jag med... Hade inte riktigt provad det där. Ska prova det där genast. Tack tack...

🙂

Redigerat av Andrew
Link to comment
Dela på andra sajter

Utmärkt mix och ljudbild tycker jag. Är inte mycket för hårdrock annars, men sån här 70-tals/stoner-rock är jag lite svag för och ni gör det alldeles utmärkt. Nivåerna är ju helt ok, iaf hos mig. Tufft!

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tack tack bimbabop

äH fan... Mixen får vara så förtillfället. Vi kommer lira in en till demo innan sommaren så då får det filas mer på den. Huvudsaken att låtarna e bra.

Redigerat av Andrew
Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Oj hoppsan... Vad kul att några fler ville lyssna.

Japp ska tänkta på det där med allt i samma rum till nästa demo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Näe det där var lite taskigt tycker jag 😄

Du behöver inte tacka! 😎

Det jag tycker stör är att sången låter så långt borta, detsamma gäller trummorna. Det låter som att ni satte micken nära gitarristens förstärkare, medans sångaren står i ett hörn tillsammans med trummisen. Jag vill minnas att din förra låt var bättre mixad, även om sången var lite låg även där.

Dessutom kunde basen vara lite mer ... hmm ... tuff. Den låter lite mesig som det är nu. Jag spelar inte själv bas, så jag kan inte säga hur jag skulle spela. Jag tycker bara att den kunde vara hårdare.

Andy när är det dags för dig att ladda upp något du har skapat vill gärna höra 🙁

Peace

NormaN BeatZ

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...