Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag upptäckte idag att min strata hade en fet spricka på undersidan. 😉

Den var ca 5 mm djup och gick från skruven man justerar draget i fjädrarna till svajet med ( de som sitter mot halsen till). Den hade förmodligen uppstått då jag för några månader sedan bytte strängtjocklek och fick justera dessa skruvarna. 😄

Det förmodas då ha kommit in fukt i träet som expanderat mer än vad det skulle och det sprack... har detta fenomen uppträtt hos någon annan där ute??? 😄

OBS!!! det är en mexico strata om det kanske kan ha med saken att göra?? ( brist på kvalitet??) 😠 '

😱😱😱

Annons
Postat

Ibland har man bara otur och det fanns förutsättningar där från början och att det bara gav med sig, jag tror snarare att den här vintern har varit riktigt besvärlig med otroligt torr luft, min luftfuktighetsmätare ger knappt utslag och det märks att man själv blir torr och moste fukta på med hudkräm,,,,,, i butiker som säljer instrument och kan sin sak står faktiskt luftfuktare på för att inte instrumenten ska ta skada, men oftast bryr vi inte om detta i våra hem utan där torkar det ibland så mycket att det spricker av sig självt./ Göran

Postat

Ok... det var upplysande... kan ju vara bra att tänka på

TAckar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.