Menack Postat 4 november 2006 Dela Postat 4 november 2006 Gäller bruset bara PC eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ohem Postat 7 november 2006 Dela Postat 7 november 2006 Jag har äntligen blivit av med bruset, jag skaffade ett billigt Audigy SE och stängde av det interna ljudet på moderkortet så nu är bruset borta även vid lägsta latency, jag har ett nForce4 chipset. Detta är en lösning som funkar för mig och säkerligen för andra med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sillen (oregistrerad) Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Tjena, jag är nybörjare på detta med "hemma" inspelning. Vi behöver ett kort för att förprodda kommande platta och jag har tagit på mig att lära mig lite mer. Vi hade tänkt det så att vi köper ett externt ljudkort (nu lutar det åt toneport ux2) mickar och eq:ar trummor via mixer - 2 spår (xlr) till ljudkortet, medhörning "via kortet och inte dator" för att undvika latency, slaskgitarr i line in ingång på ljudkortet. Sen lägger vi pålägg över trumspåren. Tror ni att toneporten ärett bra alternativ? Den måste ju funka med Cubase sx osv. har tittat på lexicon lambda men de är slut hos leverantör. Vi har en fett tajt budget på cirkus 2000 max 2300. Vill kunna göra gitarr och sång pålägg men det ska inte vara "skiv"kvalité utan enklare demo. Måste oxå vara USB då vi ska flytta den ofta mellan lokaler. som sagt jag är newbie och kan bara de absoluta grunderna. Tell me more. Är jag på rättspår eller ska jag titta efter annat? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 Med dessa kriterier så är nog UX2:an det enda alternativet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ohem Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 (redigerat) Med dessa kriterier så är nog UX2:an det enda alternativet. Vore inte Presonus Inspire vara ett bättre val för honom? Då där är lite problem med UX2:an som "vitt brus" etc. Jag vet inte hur många problem eler vad Inspire har, men utifrån detta forum så är det inte mycket, eller något alls. Redigerat 15 november 2006 av Ohem Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 20 november 2006 Dela Postat 20 november 2006 Inspire är ett jättebra ljudkort i prisklassen (och FW) men den saknar ju gitarrsimuleringarna... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BroliN (oregistrerad) Postat 4 december 2006 Dela Postat 4 december 2006 Hallojjs! Har skaffat mig en Toneport UX2 för ett par månader sedan, men jag har som vissa andra problem med brus (vilket kan vara grymt irriterande stundtals)! Vad beror det på och finns det några specifika tips för att eliminera detta problem!? Tacksam för tips... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.