Jump to content
Annons

Sonnerts Studio Remix Competition '05 -bidrag


bra/kass  

10 röster

  1. 1. bra/kass

    • 1 bra
      4
    • 2 sådär
      1
    • 3 kass
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Born to be live

ARTIST/GRUPP: Peter Sonnert

GENRE: Dansant

LÅTLÄNGD: 4:51

KOMPOSITÖR: ...

PRODUCENT: Peter Sonnert

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,6 mb

STATUS: Färdig remix

Låtlänk

Ja jag vet jag la in en lite post om var man kunde ladda ner mitt bidrag i en annan tråd men jag sitter här nu på lördag kväll och känner: äh! för tusan. ja tror jag postar en demo.

här är den. den som inte vann 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 4 månader senare...

Låter som en remix på en gammal 80-talslåt...och jag menar tidig 80-tal....

Kan tyvärr inte komma på vad den heter men har säkert kvar kasettbandet någonstans bland all bråte...

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en remix på en gammal 80-talslåt...

Det är väl just vad det är också... 😛

Sonnert: Som med allt jag hört av dig hittills så är det grymt bra! Det blir aldrig för glättigt, originalet till trots. Gillar avsnittet vid 01.40 som faen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en remix på en gammal 80-talslåt...

Det är väl just vad det är också... 😄

Sonnert: Som med allt jag hört av dig hittills så är det grymt bra! Det blir aldrig för glättigt, originalet till trots. Gillar avsnittet vid 01.40 som faen.

Tackar.

Själv gillar jag den inte alls längre. Ett helt år har gått och jag är inte nöjd med mitt resultat 😄

Hoppas det blir en ny tävling i år.

Blir det? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv gillar jag den inte alls längre. Ett helt år har gått och jag är inte nöjd med mitt resultat 🙂

Får man fråga varför? Nåt speciellt eller bara gillar den inte?

Tycker inte den är lika bra som annat jag hört av dej, men det är ju jäkligt svårt att göra nåt bra av en sån fullkomligt värdelös skitlåt. Men det är ju milsvid skillnad mellan din version och orginalet, i kvalitetshänseende.

Men, den saknar mycket av den sköna aggressiviteten som en del av din musik har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Men, den saknar mycket av den sköna aggressiviteten som en del av din musik har.

exakt 😄

fast man va ju tvungen att bromsa sig en aning och "tänka kommersiellt"

Redigerat av Sonnert
Link to comment
Dela på andra sajter

Denna och Bloom gick nyligen igång på blandade spår i min Ipod till min stora glädje. 😱 Härliga låtar båda två. Du har ett grymt sinne för detaljer, är avis måste jag säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna och Bloom gick nyligen igång på blandade spår i min Ipod till min stora glädje. 🙂 Härliga låtar båda två. Du har ett grymt sinne för detaljer, är avis måste jag säga.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en remix på en gammal 80-talslåt...och jag menar tidig 80-tal....

Kan tyvärr inte komma på vad den heter men har säkert kvar kasettbandet någonstans bland all bråte...

Haha... 🙂 kolla LÅTNAMN ovan så ser du vad den heter. 😉

Diggar fortfarande det här. Precis som sist när jag lyssnade så tycker jag partiet som går igång vid 01:39 är bäst. Grymt skön kontrast! 🙂

Däremot har man blivit ganska trött på side-chaining vid det här laget. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...