Danabacken Postat 4 mars 2006 Dela Postat 4 mars 2006 (redigerat) Hej! Jag tyckte det var så kul förra gången vi hade en samarbetslåt, som alla (som hade reason 3.0) kunde ladda ner, och bygga på. Varför inte starta en själv, tänkte jag. 😄 Vem som helst får ladda ner och bygga på låten om dom vill. (du måste ha reason 3.0) Regler: Man får bara använda Reason Factory-banken, och Orkester-banken. Annars blire struligt. ( Edit: du kan även använda andra ljud, men då måste du bädda in dom i rns-filen, så att näste man också får dom ) Och om du har bestämt dig för att bygga på låten, gör ett inlägg, så alla vet vem som har bollen! Det vore väl bättre så, än att alla tankade ner 1:a versionen, och sen bombade oss med låtar! Så först till kvarn. Har ni ingen server att lägga låten på när ni är klara, så kan ni lägga dom här, eller här, sen länka. 🙂 Ja, javet att trance inte är min starka sida, så jag hoppas att nån annan där ute kan lite mer än jag om sånt här. 😆 <borttagen fil> Låten finns längre nedåt edit: glöm inte att lägga ett inlägg om ni är på, är ni snälla. jag tänkte att jag tar bort låten från sajten efter det att förste man (som är på) har tankat ner den. edit2: den som tar låten nu, är inte den som jag hade tänkt ska göra klart låten. Jag tänkte att den skulle gå mellan några personer. Vi kan ju göra den till en 15 minuterslåt om det nu skulle va så. 😎 edit3: Linus frågade om man får ta bollen mer än en gång. Och ja, det får man. 🙂 Redigerat 6 mars 2006 av Danabacken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 4 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 4 mars 2006 kom igen nu, gubbz! 😕 Ingen som har lust? 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 4 mars 2006 Dela Postat 4 mars 2006 Men danis! Du har ju nästan redan gjort allt! 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 4 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 4 mars 2006 Men danis! Du har ju nästan redan gjort allt! 😕 nä, ja har ju bara fixat en grund till er. 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 4 mars 2006 Dela Postat 4 mars 2006 Låter skoj men vad händer om två stycken har arbetat vidare och sedan tankar upp varsin version? Måste man inte hojta till om man tar över hatten, så att säga? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 4 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 4 mars 2006 (redigerat) Låter skoj men vad händer om två stycken har arbetat vidare och sedan tankar upp varsin version? Måste man inte hojta till om man tar över hatten, så att säga? jo, det var det jag skrev. Den som tar bollen får säga till. annars kan det bli kaos. Redigerat 4 mars 2006 av Danabacken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 4 mars 2006 Dela Postat 4 mars 2006 Regler: Man får bara använda Reason Factory-banken, och Orkester-banken. Annars blire struligt. Att använda refills blir struligt, eftersom alla inte har samma refills. Men får man inte använda samplingar som man bäddar in i rns-filen då? Då fungerar den ju bra hos alla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 4 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 4 mars 2006 Regler: Man får bara använda Reason Factory-banken, och Orkester-banken. Annars blire struligt. Att använda refills blir struligt, eftersom alla inte har samma refills. Men får man inte använda samplingar som man bäddar in i rns-filen då? Då fungerar den ju bra hos alla. Jomen visst kan du bädda in dom. Men det går ju med dom refillsarna. Dom krävs ju för att programmet ska funka. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 4 mars 2006 Dela Postat 4 mars 2006 Men kom igen gubbar! Lek lite spawna lite nya ider med jag kan inte just nu. är för full för det! Men ni andra! Jag vet at ni vill 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 5 mars 2006 Dela Postat 5 mars 2006 Svårmixat 🙂 Varför håller du ner nivåerna till minimum så du måste kräma på 30 dB i masteringen? 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 5 mars 2006 Dela Postat 5 mars 2006 Svårmixat 🙂Varför håller du ner nivåerna till minimum så du måste kräma på 30 dB i masteringen? 😱 Håller verkligen med om det 🙂 Jätteknepigt att få in någonting. La en fånig lead (som jag slängde ganska snabbt därefter). För att inte få den att ta över hela ljudbilden fick jag dra ner mixerregeln till 3. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 5 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 5 mars 2006 hehe 😱 ja, jag var lite klumpig med mixningen här. 🙂 menmen, alla får ju ändra vad dom själva vill. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 5 mars 2006 Dela Postat 5 mars 2006 Jag tar bollen en timme, så får vi se om jag kan skyffla om i racket 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 5 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 5 mars 2006 (redigerat) Jag tar bollen en timme, så får vi se om jag kan skyffla om i racket 🙂 gött! vi har 1:a deltagaren! 😄 edit: tog bort låten Redigerat 5 mars 2006 av Danabacken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 5 mars 2006 Dela Postat 5 mars 2006 (redigerat) trancestafett.rns EDIT: Bollen har gått vidare. Bläddra ner för den senaste versionen. Jag skruvade om ganska mycket och rensade mixen, men är rädd att jag gjorde en ganska svår boll själv ändå... 🙂 Jaja, nån som vill bygga? EDIT: Ordnade Your browser does not support the HTML5 audio tag för er som inte använder Reason 3, och därmed inte kan vara med i stafetten men ändå är nyfikna på hur det låter just nu... Redigerat 6 mars 2006 av Linus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Randerson Postat 6 mars 2006 Dela Postat 6 mars 2006 Tjabba! Har suttit och lekt lite med den där låten nu, och som vanligt (när det gäller mig)så har det spårat ur efter nån timmes pysslande Vet dock inte hur man laddar upp den här? Telll me! MVH Richard Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 6 mars 2006 Dela Postat 6 mars 2006 Tjabba!Har suttit och lekt lite med den där låten nu, och som vanligt (när det gäller mig)så har det spårat ur efter nån timmes pysslande 🙂 Vet dock inte hur man laddar upp den här? Telll me! MVH Richard ( Kolla första inlägget ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 6 mars 2006 Dela Postat 6 mars 2006 Du kan använda dessa två ställen: FileGone.com YouSendIt.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Randerson Postat 6 mars 2006 Dela Postat 6 mars 2006 (redigerat) Haha, snacka om blind! 😳 Här är den iaf: Trancestafett v2.0 Hade inte tänkt lägga upp den först pga att det spårade ur lite, men va fan! Redigerat 6 mars 2006 av Randerson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 6 mars 2006 Dela Postat 6 mars 2006 Haha, snacka om blind! 😳 Här är den iaf: Trancestafett v2.0 Hade inte tänkt lägga upp den först pga att det spårade ur lite, men va fan! Det är väl bara för nästa man att sålla lite? Eller är det tillåtet att massakrera? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Randerson Postat 6 mars 2006 Dela Postat 6 mars 2006 Det är väl bara för nästa man att sålla lite? Eller är det tillåtet att massakrera? För min del spelar det ingen som helst roll vad ni gör med låtarna. Ni får gärna fortsätta bygga på "originalet" också om ni vill det. Jag vill ju inte komma in och förstöra för er som startade den här tråden! 😳 Vad det gäller min version så har jag idébrist för tillfället, så någon annan med friska öron får mer än gärna ta över. Ha dé Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 6 mars 2006 Dela Postat 6 mars 2006 Får man ta bollen två gånger? 😄 Isåfall kommer en fortsättning här: trancestafett_v4.rns Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 6 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 6 mars 2006 (redigerat) Får man ta bollen två gånger? 😄 det går bra! 😉 hade själv tänkt göra det senare. 🙂 edit: ojdå! jag kunde inte öppna din låt, Linus. Bad format, stod det. 😄 fixa! 🙂 Redigerat 6 mars 2006 av Danabacken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 6 mars 2006 Dela Postat 6 mars 2006 😄 Den funkade för mig... Nåja, nu har jag sparat filen igen och laddat upp på nytt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 6 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 6 mars 2006 😄Den funkade för mig... Nåja, nu har jag sparat filen igen och laddat upp på nytt. nä, ja för inte upp låten nu heller. 😄 kan det bero på några inbakade samplingar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 6 mars 2006 Dela Postat 6 mars 2006 Jag kan öppna Linus fil alldeles utmärkt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 6 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 6 mars 2006 Jag kan öppna Linus fil alldeles utmärkt. vaf-n? 😳 vad kan det vara då? 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 6 mars 2006 Dela Postat 6 mars 2006 Jag kan öppna Linus fil alldeles utmärkt. vaf-n? 😳 vad kan det vara då? 😱 Kör du 3.0.4? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 6 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 6 mars 2006 (redigerat) Jag kan öppna Linus fil alldeles utmärkt. vaf-n? 😳 vad kan det vara då? 😱 Kör du 3.0.4? nej, jag gör ju inte det. 3.0 sa vi ju. 😱 edit: nu gör jag det! 🙂 Redigerat 6 mars 2006 av Danabacken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 6 mars 2006 Dela Postat 6 mars 2006 Jag kan öppna Linus fil alldeles utmärkt. vaf-n? 😳 vad kan det vara då? 😱 Kör du 3.0.4? nej, jag gör ju inte det. 3.0 sa vi ju. 😱 Uppdateringen är gratis, bara att kila över till Propellerheads.se och hämta hem. Det är väl en självklarhet att man kör senaste, buggfria, versionen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.