Jump to content
Annons

När månadens dagar är färre än 31

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Min klocka har datumvisare. Det är bara ett problem. När februari månad tog slut och det blev 1:a mars så visade den på 29 o.s.v. Så idag står den på 1 istället för 4. Hur får man den att förstå att det är mars först nu? Ska man behöva justera datumvisaren för varje månad som inte har 31 dagar, vilket är 5 månader.

😆

:musik

Annons
musik (oregistrerad)
Postat

...Tror inte det va...

Den e ny och inte så billig.

Postat

Är det en dyr klocka borde den veta om när det ska vara 30 dagar i månaden och när det ska vara 31. Min klocka håller koll på månaderna trots att den bara visar datumsiffran i displayen. 🙂

Prata med din urmakare så kan de säkert ställa in den i rätt månad. Annars kanske du får 28 dagar i t.ex. april istället.... 😕

musik (oregistrerad)
Postat

Ja just det hehe...

Apropå inställningar...Jag har en Telia Anita Nummerpresentatör också. Den har ballat ur tidsmässigt sedan batteriet var kass. Så nu "säger" den att nån ringt klockan 1:08 på natten, när det egentligen skulle vara 11:36 på dagen. Blir jobbigt att räkna om hela tiden och inte säkert veta om nån ringt...och när.

Hur ställer man in Telia Anita? Trycker man på de bägge pilarna samtidigt som nån trodde? Det verkar inte funka.

Nån med erfarenhet av Telia Anita? Jag har modellen utan lysdiod.

😆

Postat

😆

Om man räknar med att det är en väldigt fin klocka du äger, som även har skottår i sej... har jag räknat ut att det kan bli några vridningar på klockan...

Som mest 17 520 varv, så det är ju rätt bra och veta vilket håll man ska börja vrida åt... 😆

Med din tendes för överkänslighet skulle jag genast ta Linus råd och lämna den till urmakare.

Detta då jag ser risken för nickelallergi och fördröjd muskelvärk som överhängande. Fördröjd muskelvärk har symtomen som varierar från lätt ömhet till allvarlig och rörelsehindrande smärta. Smärtan beror på att fibrillerna, i de muskler som utsätts för excentriskt arbete, anpassar sig genom att lägga till nya sarkomerer.

😆

Postat
😆

Om man räknar med att det är en väldigt fin klocka du äger, som även har skottår i sej... har jag räknat ut att det kan bli några vridningar på klockan...

Som mest 17 520 varv, så det är ju rätt bra och veta vilket håll man ska börja vrida åt... 😆

Med din tendes för överkänslighet skulle jag genast ta Linus råd och lämna den till urmakare.

Detta då jag ser risken för nickelallergi och fördröjd muskelvärk som överhängande. Fördröjd muskelvärk har symtomen som varierar från lätt ömhet till allvarlig och rörelsehindrande smärta. Smärtan beror på att fibrillerna, i de muskler som utsätts för excentriskt arbete, anpassar sig genom att lägga till nya sarkomerer.

😄

Lol!

Sen säger du att jag pluggar i ett annat språk! 😆

musik (oregistrerad)
Postat

Jo, jag vet.

😛

musik (oregistrerad)
Postat

Det är inte så mycket värk alls...det är bara det att jag är svullen och det svullna har hårdnat benhårt.

😉

Postat
Det är inte så mycket värk alls...det är bara det att jag är svullen och det svullna har hårdnat benhårt.

😄

Fint att du är på bättringsvägen... 😉

- Jag bor på hemvägen, visst är det märkligt att man kan vara på hemvägen men ändå sitta hemma... 😄

Jag undrar hur dom tänkte... 😠

musik (oregistrerad)
Postat

Det har egentligen inte gjort särskilt ont alls. Det har dock varit mer eller mindre svullet och framförallt blödde det de första 15 timmarna. Däremot gjorde det helvetiskt ont efter besöket dessförinnan, då en annan tandläkare bara petade lite i tanden och sedan la i en provisorisk fyllning som skulle hålla fram till extraktionen.

Undrar varför svullnaden precis ovanpå käkbenet blivit hård som sten...

😉

Henvägen. Konstigt att man kan bo på en väg överhuvudtaget. Eller på gata. Det får mig att tänka på Monty Python och sketchen med skokartongen och graven... Där hela gänget skrävlar om vem som har haft det värst under uppväxten.

"Luxury!!!" 😄😱😠😱😄

Man bor väl egentligen vid en väg eller vid en gata?

Postat (redigerat)

😉

Betyder det att du är vid, på, under eller i bättringsvägen, eller hur ska man säja det...? 😄😠

Så jag bor nog vid Hemvägen då... 😄

Redigerat av Lilleman
musik (oregistrerad)
Postat

Sedan...en annan sak också: Klockan går över till ny datum kl. 23 och inte klockan 24. Befinner den sig i fel tidszon eller? Lite irriterande också att den "förbereder" ny datumvisning strax efter klockan 21. Så mellan 21 och 23 är det mycket svårt att veta vilken datum det är...då befinner den sig ju mellan två datumar.

😱

Postat
"Jag har bott vid en landsväg i 300 år jag har sett skägget komma och går..."

Har ni hört den förr?

😆🙂😕😱

Nä, men uppföljaren,

Jag har bott i ett högus i hela mitt liv, och sett hissarna komma och gå.

😄

musik (oregistrerad)
Postat

Eller den censurerade:

Jag har bott i ett horhus i hela mitt liv

Och sett torskarna "komma" och gå

🙂

Postat
Eller den censurerade:

Jag har bott i ett horhus i hela mitt liv

Och sett torskarna "komma" och gå

🙂

torsk.jpg

musik (oregistrerad)
Postat

& där var ännu en bild som man aldrig någonsin har kunnat se!

😄

musik (oregistrerad)
Postat

mugg

• 4 veckor senare...
musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Jag har nu kontaktat klockföretaget för att få info om vad som gäller. Problemen var ju två:

1) Datumvisaren går alltid till 31! Även månader med 28, 29 eller 30 dagar i sig.

2) Datumvisaren har slagit om helt till ny dag kl 23 och inte 24. Dessutom börjar den slå om redan kl 21. Så ungefär kl 22 ser man inte vilken datum det är överhuvudtaget, för då befinner den sig mittemellan två datumar.

Nu har jag fått svar:

1) Detta är inget tillverkningsfel! Endast extremt exklusiva och dyra klockor håller reda på vilken månad det är också.

2) Detta är ett fel som ska åtgärdas.

Lugnare nu, Pazo? 😎

chokladdryck//:musik

Redigerat av musik
musik (oregistrerad)
Postat

Pazo?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.