quizz_kid Postat 4 mars 2006 Postat 4 mars 2006 LÅTNAMN: Mazes of Ganon ARTIST/GRUPP: quizz_kid GENRE: synthbaserat? LÅTLÄNGD: 4:54 ORG. KOMPOSITÖR: Koji Kondo INSPELNINGSÅR: 06 FORMAT: Mp3 STORLEK: 4.6 mb STATUS: Skiss Här är en ny Zelda-tolkning. Tyckte att jag lämnade ute ett fint stycke i tidigare verk. Den här gången har mitt externa ljudkortet pajat och jag saknar input. Låten är därför än så länge helt elektronisk. Har enbart jobbat i FL och stråkarna och dylikt kanske låter lite kass. Jag skulle nog behöva en hel det tips/hjälp här. *Hur kan jag bättra på det tråkiga introt? *Hur funkar melodislingan 0:55>1:22? Slingan är Koji Kondo-orginal men över dessa udda harmonier kan det låta jävligt fel vad man än gör 😕 *Låten är främst en ripoff på Zelda-låten "Overworld Mazes" men jag har fyllt ut med lite egna stycken emellanåt, som 1:22>1:49 och 2:44>2:58 tex. Hur funkar dessa bitar med helheten? *Hur funkar Triforce-stycket 2:58>3:43? *Kunde inte hålla mig och slängde även in ett tredje stycke som outro. Ska jag ta bort det? *Ljudbildet i övrigt? Tacksam för svar / Quizz_kid quizzkidmazesofganon.mp3
Light Head Postat 4 mars 2006 Postat 4 mars 2006 Introt,, om du inte gillar det själv, ta bort det då? Kändes lite för långt. Men inget jättefel, dock lite långt. Kan vara ljudkvaliteten som får mig att tycka att detta suger, rätt fett dessutom. Lite för grötigt. Trm kompet är enligt mig inte speciellt passande. Partiet vid 3.10-3.28 gillade jag, sedna kom ett lite märkligt stopp i låten, som om alla skulle vända notblad samtidigt (hängde du med på den liknelsen?). 4.11 och framåt känns rätt ok, men det kommer en del "stopp" i flytet, vid 2.25 t.ex.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.