Jump to content
Annons

Tand- och käkbensoperation


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Blöder inte. Smärta nästan bara om jag trycker där på kinden. Svullen. Har upptäckt att tandläkaren fäst sina stygn i kinden. Där fanns ju mer att fästa i...

😄

Tamponetterna har INTE något snöre! De ser helt enkelt ut som frimärksstora gasbindebitar.

Frågan är om bedövningsvätska kan stelna till och lägga sig runt käkbenet som ett hårt löst stycke... Det är så det är nu.

Sömnig alltjämt

:rolleyes:

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Tusan, lider med dig,, tycker att alla andra trådar, än denna tandtråd, bleknar. Vad är lite latency mot detta?!?!

Min kära hustru var med om ett liknande ingrepp, hon var så jäkla nervös och det krävdes både övertalning, och lugnande tabletter innan hon vågade ta sig till kirurgen. Efter en hemskans massa bedövning så satte de igång. Själva ingreppet var över på 15 minuter, sedna skulle det sys lite... Sedan tog det nog en dryg vecka innan man kunde se att det börjat läka ordentligt. Det har blött och varit smärtsamt...

Lider med dig,,,,

Link to comment
Dela på andra sajter

En polare gick till tandläkaren för att dra ut en tand, och kom hem med tre stygn i pannan.

Hur det gick till? Jo själva utdragningen gick väl bra. Sen i väntan på bussen hem, så svimmar killen och slår skallen i gatsten. Ambulanstransport o grejjer. Well well, han garvade när han berättade det.

***

Själv krossade jag käken förrförra sommarn, och gick på flytande nån månad. Inget kul alls. Jag lider med dig.

Tappade du verkligen en liter blod???

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jösses, vilken historia!!! 😆😱

Jepp! En liter de första 15 timmarna. Därefter ingenting!

En gång för en massa år sedan fick jag en leksaksbil (Batmanbil med vingar) kastad i pannan på mig. Då blödde jag jättemycket, vilket landade i ett tvättfat.

Det kanske är nyttigt att få nytt blod?

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Svullnaden är brosk.

😱

😄

Det är lite intressant att du säjer att svullnaden har blivit hård av brosk… Brosk betyder kondri, under brosket betyder Hypokondri… 😲

1 liter blod varav 9,5dl saliv... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag tar bort stygnen imon. Ja, inte jag alltså...personligen...utan... ja ni fattar va?

😛

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...