Jump to content
Annons

Recommended Posts

stenta (oregistrerad)
Postat

Hej!

Vet någon om Cubase SE3 stödjer Dual Core ellerr måste jag uppgradera till SL eller SX?

Blir det någon prestandaförbättring med Dual core med SE3?

🙂

Annons
Postat (redigerat)

Ja 😮

Och då kan vi stänga den här tråden, hehe 🙂 - Läs testet i senaste numret förresten!

/Majken

Redigerat av Majken
stenta (oregistrerad)
Postat

Hej!

Tack för ditt svar. Anledningen till att jag ställde frågan var att jag har sett att SE3 stödjer dubbla processorer men ställde mig frågan om detta är samma sak som att stödja dual Core ? (dvs två processorer på samma chip).

Jag blir lite förbryllad av vad de skriver på steinbergs hemsida och feature comparision:

ftp://steinberg.de/Download/General_Docum..._Comparison.pdf

Enligt den så stödjer SE3 dual processors, men det står inte uttrycklingen dualCore. Nästa rad Multiprocessor support (incl DualCore & <2 processors) etc. Där finns inte SE3 med men däremot SL och SX.

En tolkning av detta är att stöd för dubbla processor (dubbla singel) i Cubase också innebär ett stöd för dual core (två processorer på ett chip) och att multiprocessor support även inkluderar stöd för flera Dual Core + > 2 processorer.

Är det så är jag jättenöjd. Har nämligen beställt en bärbar med dual core som jag tänkte använda tillsammans med min Firepod. Mycket praktiskt med mobil utrustning för inspelning i reploken eller med bandet i sommarstugan.

😛 Stenta

Postat

Precis så är det!

Cubase SE3 stöder två processorer, om det sedan är två fysiska processorer i varsin sockel eller två processorkärnor ser den ingen skillnad på.

Cubase SL och SX har dock multiprocessor-stöd. Vilket innebär att den stöder fler än två processorer. Exempelvis fyra som i en Opteron med dubbelkärniga dubbla processorer :rolleyes:

/Majken

stenta (oregistrerad)
Postat

Tack för klargörandet. Nu är det bara att vänta på datorn ...

Läste artikeln om Cubase SE3, bra och informativ artikel.

För mig ser Cubase SE3 att räcka ett bra tag framöver, speciellt som jag kan använda en bärbar med dual-core.

Just nu finns begränsningen bakom spakarna ...

😳

Stenta

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.