Jump to content
Annons

Metal-mix

dellinger (oregistrerad)

Recommended Posts

dellinger (oregistrerad)
Postat

Hej allihop! Är ny här och skulle vilja höra vad ni tycker om denna mix, vad kan förbättras m.m., stilen är metal och det är inte en hel låt utan bara ett snabbt ihopplock för att öva på mina mixnings-skills 🙁

Tack på förhand!!!

Lyssna här!

Annons
Postat

Du, det låter rätt bra det här! Soundet påminner lite om modern amerikansk metal á Killswitch Engage och Trivium. Personligen gillar jag inte den här typen av über-cleana produktioner, lite mer smuts och våld skulle inte skada. Men jag antar att trummorna är antingen programmerade eller nazistiskt triggade så det är väl svårt att få till lite liv där. Konkreta förslag på förbättring då: Reverbet på virveln tycker jag är för högt och brett, får lite Def Leppard-vibbar av det och ryser därmed en aning. Basen tycker jag ska få lite förstärkar-smuts, lite klonk som livar upp det mitt i gitarrmattan. Solot tycker jag är för högt mixat.

Summan av kardemumman: Bra, tjock mix som säkert skulle göra många glada, men lite för slickt för min smak. Men bra jobbat hur som helst!!! 😉

Postat

Att solot är för högt håller jag med om, reverbet är inget jag stör mig på, men visst skkulle man kunna ta ner det om man vill. Stereobilden du lagt över trummorna tycker jag är överdriven. Nu är allt antingen hard left eller hard right. Dra in lite grann,jag gilla rinte hihat 100% L, men även de övriga cymbalerna borde du placera ut över hela stereobilden.

AndersL (oregistrerad)
Postat

Tycker ungefär som tidigare talare har sagt. I det stora hela låter det riktigt bra. Personligen tycker jag nog att det är lite för mycket botten i virvelreverbet, men det är ju mer en smaksak. Sen tänkte jag också på panoreringen av trummorna. Speciellt hi-haten utmärker sig väldigt när den är så hårt pannad. Sen tycker jag nog också att solot är lite väl högt... 😆

Men annas har du fått till ett modernt fett metalsound, och en för musikstilen alldeles korrekt "täthet" i mixen. Snyggt jobbat! 😎

Postat
Tycker ungefär som tidigare talare har sagt. I det stora hela låter det riktigt bra. Personligen tycker jag nog att det är lite för mycket botten i virvelreverbet, men det är ju mer en smaksak. Sen tänkte jag också på panoreringen av trummorna. Speciellt hi-haten utmärker sig väldigt när den är så hårt pannad. Sen tycker jag nog också att solot är lite väl högt... 😉

Men annas har du fått till ett modernt fett metalsound, och en för musikstilen alldeles korrekt "täthet" i mixen. Snyggt jobbat! 😄

Hehe, ungefär som tidigare talare 😄 Bortsett från virvelreverbet så var det väl PRECIS 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.