Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

En låt som man pulat med, mixningen har jag inte nån aning om, kört genom mina hörlurar.

Smäll till med några kommentarer, den e kort iaf, för att vara trance, de kan jag börja med 🙂

LÅTNAMN:Where´s my Oblivion

ARTIST/GRUPP:EagleFury

GENRE:Trance

LÅTLÄNGD:4:19

KOMPOSITÖR:Jag

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 6082kb

STATUS:Klar, i stort sett

Nu har jag ändrat lite med EQ:n, så jag försöker igen. 😛

Nu ska de låta bättre, gör de här iaf. 😛

Wheres_my_Oblivion.mp3

Redigerat av Kajanen
Annons
Postat

*skriver medans jag lyssnar*

ok?...känner ingen tygnt alls i trumbeatzen, ingen rymd i dem alls. hmm, det är inte lika kul med domdära 1994syntharna, skittråkiga. ok, nu kommer dom dära trummorna utan sväng eller tygnd alls igen. det skulle vara trevligt med någon slags melodi eller rytm som fångar en.

hmm, jadu...behöver nog inte säga så mycket mer tror jag.

det enda jag lyssnar på som kan likna trance är väl Shpongle, du kanske har hört dem. skitbra

Postat

Testa att jämföra dig själv med annan proffisionell trance, och försök ta efter. Det är ett sketabra sätt att komma igång på! 😛

Annars håller jag med dajerszz om att trumbeatsen är inge vidare.

Jobba på!

Postat

Hmm... Kicken låter pok pok pok....

Du borde jobba med att ha mer botten i låten. Dessutom är den ganska simpel i sin uppbyggnad, våga fläska på mer och låt inte det vara för mycket lugna partier. Speciellt inte när låten är så kort, du vill ju ha så mycket driv som möjligt.

Gör som Danabacken säger. Jämför med några av dina egna trancefavvisar, eller rent av plagiera för att förstå hur de har gjort.

Postat

Happ, får väl testa igen då.

Nåja, ska juh inte släppa skiva precis... 😛

Postat

Ni har rätt grabbar.

Hör de först nu hur mesigt de låter.

Lät mycket bättre i hörlurar.

såå....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.