Zyan Postat 2 mars 2006 Dela Postat 2 mars 2006 (redigerat) Jag gillar att leka i cubase sx men efter ett par wav-spår blir datorn segare och man tappar snabbt motivationen. Den har ett enkelt pci ljudkort, emu 0404 som duger gott och väl och nybytt nätagg. De delar jag vill byta är 2x128 rd-minnerna (svindyra, ovanliga och kassa), gamla moderkortet (för att det nya ram-minnet ska passa), p4 (första modellen) processor och hårddisken som är begränsad. Min plan är att utnyttja en gammal ide hårdisk till os, en ny hd som är separat för cubase projekt på runt 250gig, 1gig ram, amd3200+processor och ett moderkort (med inbyggt videokort) som klarar av övriga komponeneter. Mina funderingar är: Vad för sorts hd ska man ha om man spelar upp många stora waw filer samtidigt, sata, ide och allt vad de nu heter. Spelar det någon roll? Bufferten på hårddisken, 8 eller 16, märkbar skillnad? Räcker minnet? Andra ideer till lösningar på mitt problem? Är det verkligen ram-minnet som jag tror? Tacksam för svar, inte kul att spendera massa pengar men problemen kvarstår. Lika bra att göra rätt från början. Redigerat 2 mars 2006 av Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 5 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 5 mars 2006 Ja, jag vet att detta ligger i fel kategori, mitt första inlägg. Kan jag som skapare av tråden byta kategori? Jaja, jag lär inte göra samma misstag igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.