Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Jag sitter på en Dell Inspiron 9300, 1,73GHz och 1 GB Ram. Ljudortet jag har i datorn är ett "Sigma Tel C-major Audio". Risken är väl att det är kortet som är kasst vilket gör att jag har en latency på:

Input: 110.000 och

Output: 749.923

Däremot om jag ändrar "Master ASIO Driver"(Devices - Device Setup - VST Audiobay), från det förvalda ASIO Multimedia Driver till "ASIO DirectX Full Duplex Driver" så blir min latency:

Input: 325.079

Output: 46.440

Men som sagt, det är väl mitt "Sigma Tel C-major Audio" som inte klarar av trycket. Har försökt att hitta drivrutiner till kortet men utan att hitta något!

Finns det någon inställning eller dyl jag kan göra som förbättrar min latency???

Vore tacksam för lite ljus i detta mörker 😳

// aske

Annons
Postat

Kolla upp asio4all.com...? Har ingen riktig koll på om det kan hjälpa dig, men det kan kanske va värt att titta på iallafall.

Annars så ska det absolut bli mkt bättre om du köper ett "musiker-ljudkort".

Postat

Tusen tack!

asio4all fick ned min latency till 1.451 !!!

Hoppas det låter ok nu också 😆

Tack!

Postat

Observera att lägre latency innebär högre belastning på datorn. Om du inte har behov av att köra en riktigt låg latency bör du alltså undvika det. Ställ upp latencyn när du mixar så kommer du att kunna köra fler pluggar i mixen.

/Majken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.