Cherrypop (oregistrerad) Postat 26 maj 2004 Postat 26 maj 2004 Vad är det för fel på mitt Cubase SX? När jag startar monitor vid inspelning försvinner all förinspelad musik. Jag kan då endast höra det som ska spelas in. När jag klickar av monitor kan jag höra musiken, men ingenting av det jag håller på att spela in.... Känns som om monitorfunktionen på något sätt blivit bakvänd. Någon som har någon idé???
Musiker Postat 26 maj 2004 Postat 26 maj 2004 (redigerat) Har du kryssat för "Full duplex" (om det nu finns) på din ljudkortskontrollpanel? Annars kan du som sagt inte höra både inspelning och uppspelning samtidigt. Redigerat 26 maj 2004 av Musiker
Cherrypop (oregistrerad) Postat 26 maj 2004 Postat 26 maj 2004 Ja. Jo det är klar jag har. Har ju använt kortet ett år nu ungefär... Det märkliga är att det inte händer varje gång. Jag kan hålla på och spela in ett tag, och så plötsligt börjar allting bli bakvänt, typ. Stänger jag av och startar om, så brukar det funka normalt igen... knepigt...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.