Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 2


Pico

Recommended Posts

Annons
  • Svar 12,5k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2322

  • Pico

    1950

  • Gote

    1903

  • Micke H

    1058

Postat mest i detta ämne

Bra ide. Vi kriver inga . 😆 Det kulle kunna bli kojigt... ... Näh 😛 .. Jag krattar inte all . En för öker roa ig bä t en kan... 😏 atan ock å.

😆

Va fan nackar du om, pellejön !

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra ide. Vi  kriver inga  . 😆  Det  kulle kunna bli  kojigt... ... Näh 😛 .. Jag  krattar inte all . En för öker roa  ig bä t en kan... 😆  atan ock å.

😆

Va fan nackar du om, pellejön !

Jag är inte å äker på det jälv 😆 ... Te tar lite en mula.. Näe, jag krattar inte än. Vi får er ätta med någon annan kon onant 😏 ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lär er stava för fan! 😛

I internet och e-post sammanhang har vi fått vänja oss vid att bokstäverna å, a och ö inte kan användas. SSM, Svenska Språkmyndigheten, har som en konsekvens av detta beslutat att avskaffa dessa bokstäver helt. De anses överflödiga i ett kommande mer internationaliserat samhälle. Redan vid årsskiftet ersatts båda å och ä av a. Vid paföljande arskifte ersatts ö med o. Vidare tas versalerna bort, de forekommer ju inte i e-postadresser, varfor skulle vi da tillatas anvanda dom i andra sammanhang? darigenom minskas antalet tecken rejalt. rensningen har givit svenska sprakmyndigheten blodad tand. man har foreslagit fler fornyelser i stavningen for att underlatta internationell kommunikation.

fenomenet med en bokstav, c, som kan uttalas pa tva olika satt, onskar man utnyttja till fullo genon att helt ersatta k och s med c. ctavningen med dubbla conconanter efter cort vocalljud utgar occa, det ancec cvart att ccriva camma bocctav tva ganger efter varandra. har upctar et carcilt problem med bokctaven x. det overgar til at ctavac cc, men med hanvicning til ovanamda regel om dubel conconant bli det camandraget til encelt c. vidare ctaler sje-ljudet til becvar for manga. det ercatc i ala cina ctavningar av z, com ju anvandc valdigt calan i vart cprak idag. licaca ercatc ala conctiga ctavningar av j-ljudet (lj, gj, hj...) av j. pa cama cat anvandc q mer fracvent genom att ercata ng.

man overvager at cenare aven helt ta bort h, com anda nactan inte horc, camt at tecna bade i och j-juden med j, de later ju anda ljca. cyftet ar, papecar cvenca cprakmyndjgeten, at verca for ocad forctaelce melan manizor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni inget vettigare att göra än att hänga här hela dagarna?  😠

Jo.

Du är bara avundsjuk!! 😛😆

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Hilmer: Skriv nått  😆

Nått!

😄

😛

😎

Jorå såatt!

😠

Vad hade du för avatar innan? Jag känner igen namnet, men får inte upp nån bild framför mig... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hilmer: Skriv nått  😆

Nått!

😄

😛

😎

Jorå såatt!

😠

Vad hade du för avatar innan? Jag känner igen namnet, men får inte upp nån bild framför mig... 😄

En ganska suddig bild av svenska MAD. Vet inte riktigt om jag känner mig hemma med den här nya. Nåja, den får vara kvar ett tag till tror jag...kanske vänjer mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...