Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 2


Pico

Recommended Posts

Annons
  • Svar 12,5k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2322

  • Pico

    1950

  • Gote

    1903

  • Micke H

    1058

Postat mest i detta ämne

...eller är jag helt jävla kass på trummor? Jo det är möjligt. 😄

Öhm. haha! kan vara för att du är dålig 🙁

jag har iaf mkt lättare för att hålla tempot på trummor än gitarr. bara för att jag är sämre på gitarr. Annars lär man sig faktiskt av att spela till metronom. man lär sig åt vilket håll man tenderar att vara otight 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

...eller är jag helt jävla kass på trummor? Jo det är möjligt.  😄

Öhm. haha! kan vara för att du är dålig 🙁

jag har iaf mkt lättare för att hålla tempot på trummor än gitarr. bara för att jag är sämre på gitarr. Annars lär man sig faktiskt av att spela till metronom. man lär sig åt vilket håll man tenderar att vara otight 🙂

Okay! DÅ ska jag öva mer... 🙂

Lär dig liksom att lyssna på dig själv "utanför" dig själv. Alltså. Inte hur du spelar utan hur det låter 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

...eller är jag helt jävla kass på trummor? Jo det är möjligt.  🙁

Öhm. haha! kan vara för att du är dålig 😄

jag har iaf mkt lättare för att hålla tempot på trummor än gitarr. bara för att jag är sämre på gitarr. Annars lär man sig faktiskt av att spela till metronom. man lär sig åt vilket håll man tenderar att vara otight 🙂

Okay! DÅ ska jag öva mer... 😄

Lär dig liksom att lyssna på dig själv "utanför" dig själv. Alltså. Inte hur du spelar utan hur det låter 🙂

Men det går ju inte? 😄🙂

Det är svårt men de går 😛

Jag lärde mig förra året 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

...eller är jag helt jävla kass på trummor? Jo det är möjligt.  😄

Öhm. haha! kan vara för att du är dålig 🙂

jag har iaf mkt lättare för att hålla tempot på trummor än gitarr. bara för att jag är sämre på gitarr. Annars lär man sig faktiskt av att spela till metronom. man lär sig åt vilket håll man tenderar att vara otight 🙂

Okay! DÅ ska jag öva mer... 😄

Lär dig liksom att lyssna på dig själv "utanför" dig själv. Alltså. Inte hur du spelar utan hur det låter 😛

Men det går ju inte? 🙁🙂

Eller jo det gör det..

En annan sak jag upptäckte igår är att jag spelar tajtare i ett snabbare tempo. Är det normalt?

😄

Extremt normalt 😄

Vore det inte lättare skulle de varit konstigt. Du har ju mindre flemarginalsutrymme liksom. När man spelar sakta så är det ju längre pauser mellan varje slag. då har man ju ingen referens till var tempot är i pauserna. spelar du snabbt så blir ju pausen mindre å mindre alltså får du mer referens att spela efter 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...