Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 2


Pico

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Grahn...Oderland verkar proffsigt! WWW, SSH, POP, FTH o.s.v. säger mig inget, men det var en rejäl serverlista där under "Driftstatus just nu".... Det tyder på kapacitet.

mornels sida var informativ. De har turnerat land o rike kring och i Tyskland. Respekt! Kan inte ha varit gammal i Tyskland??

Vad ska det mynna ut i tids nog?

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 12,5k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2322

  • Pico

    1950

  • Gote

    1903

  • Micke H

    1058

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

mornel,

finns era plattor att köpa i nån affär?

Vilka tycker du är skillnaderna i sound mellan de tre band du spelar i/länkar till?

Är all tre banden igång samtidigt nu?

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

mornels sida var informativ. De har turnerat land o rike kring och i Tyskland. Respekt! Kan inte ha varit gammal i Tyskland??

Vad ska det mynna ut i tids nog?

🙂

Corduroysidan? Vi var i Tyskland sommaren 2004, tre i bandet var då 20 och fem av oss 19 (ja, vi var åtta medlemmar i corduroy under en period 😆 ). Vi började spela ihop när vi var 14-15, och la ner i somras.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Vik: Tror du att du dricker öl när du är 100 då?

Per har ju inte blivit gammal ännu.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

mornel,

finns era plattor att köpa i nån affär?

Vilka tycker du är skillnaderna i sound mellan de tre band du spelar i/länkar till?

Är all tre banden igång samtidigt nu?

😆

:musik

Corduoryskivorna kan nog finnas att hitta någonstans, men man får nog leta ordentligt. De har ett par år på nacken och blev aldrig några succéer. Flight har bara släppt musik själva, skivan gick att köpa på Pet Sounds ett tag men nu är de slut. Planktron har inte gett ut något ordentligt. Gemensamt för banden är dock att alla har lagt ut all musik gratis på nätet, det är bara att börja tanka 🙂

Skillnaden i soundet? Hmm. Planktron gör elektronisk musik, Corduroy glad indiepop och Flight melankolisk indierock. Jag tycker att det skiljer sig ganska mycket.

Flight och Planktron är fortfarande igång. Corduroy Utd. la ner i somras.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Kan bara dra mig till minnes "It's time for bed" eller nån sån. Den var bra! Var nog Corduroy Utd... Pet Sounds. Det finns/fanns en skivaffär här som hette så, undrar om den finns kvar... Men de kanske inte har den.

Ska spana in Flight.

Bra jobbat med hemsidorna!

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara dra mig till minnes "It's time for bed" eller nån sån. Den var bra! Var nog Corduroy Utd... Pet Sounds. Det finns/fanns en skivaffär här som hette så, undrar om den finns kvar... Men de kanske inte har den.

Ska spana in Flight.

Bra jobbat med hemsidorna!

😆

:musik

It's Time for Bed spelade vi in som femtonåringar, heh. Den känns väldigt överspelad och förbi. Det finns nyare låtar på hemsidan, särskilt Divine Roadtrip är jag väldigt nöjd med, den har vi spelat in själva i replokalen etc. Fullängdaren spelades in i Tellus i Jönköping.

Kul att du gillar sidorna 🙂 Fast jag har ju inte gjort någon av dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara dra mig till minnes "It's time for bed" eller nån sån. Den var bra! Var nog Corduroy Utd... Pet Sounds. Det finns/fanns en skivaffär här som hette så, undrar om den finns kvar... Men de kanske inte har den.

Ska spana in Flight.

Bra jobbat med hemsidorna!

🙂

:musik

It's Time for Bed spelade vi in som femtonåringar, heh. Den känns väldigt överspelad och förbi. Det finns nyare låtar på hemsidan, särskilt Divine Roadtrip är jag väldigt nöjd med, den har vi spelat in själva i replokalen etc. Fullängdaren spelades in i Tellus i Jönköping.

Kul att du gillar sidorna 🙂 Fast jag har ju inte gjort någon av dem.

Visst har ni lirat på Födelsedagsfestivalen i Jönköping (eller vars det nu var...)?

Tyckte jag läste det på nån hemsida. 🙂

Edit: Vaggeryd var det visst... 😆

Jomenprecis. Vaggeryd ligger ju precis i närheten av Jönköping. Är det en festival du känner till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara dra mig till minnes "It's time for bed" eller nån sån. Den var bra! Var nog Corduroy Utd... Pet Sounds. Det finns/fanns en skivaffär här som hette så, undrar om den finns kvar... Men de kanske inte har den.

Ska spana in Flight.

Bra jobbat med hemsidorna!

🙂

:musik

It's Time for Bed spelade vi in som femtonåringar, heh. Den känns väldigt överspelad och förbi. Det finns nyare låtar på hemsidan, särskilt Divine Roadtrip är jag väldigt nöjd med, den har vi spelat in själva i replokalen etc. Fullängdaren spelades in i Tellus i Jönköping.

Kul att du gillar sidorna 🙂 Fast jag har ju inte gjort någon av dem.

Visst har ni lirat på Födelsedagsfestivalen i Jönköping (eller vars det nu var...)?

Tyckte jag läste det på nån hemsida. 😆

Edit: Vaggeryd var det visst... 😱

Jomenprecis. Vaggeryd ligger ju precis i närheten av Jönköping. Är det en festival du känner till?

Jag tänkte åka ner och lyssna på ett band som heter Phace... Jag brukar tjattra med några i bandet på ett annat forum.

😄

Annat forum? Du din! Inte vänsterprassla!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hittade en musikaffär i Silkeborg.

Nu hittar jag den inte. Björnerup eller nåt hette den.

Var ligger Silkeborg? Är det en stad eller stadsdel till Köpenhamn?

😱

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Byta med mig Grahn?

Jag vill INTE sova, men är väldigt sömnig.

😱

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...