Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 2


Pico

Recommended Posts

Annons
  • Svar 12,5k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2322

  • Pico

    1950

  • Gote

    1903

  • Micke H

    1058

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

Nä...

...även om den kan gå vidare. Sista låten?

---Väntar på snabbreprisen.

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Häftig blogg, Leo! :rolleyes:

Haha, tack 😆

Bloggen är uppdaterad. Nu får det räcka. Nu ska jag bege mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Mmm...inläggen är fina. Jag tvekar då den är tillverkad i Kina. Men den är massiv helt igenom. Gran i lock och mahogny i sidor och botten. Allt massivt. För 4450;- är det ett fynd! Lite tvekan utgörs också av att den skorrade när jag drog igång på allvar. Stämskruvar i metall.

Yamahan är tillverkad i Korea har jag kollat upp. Jäkligt snygg, med laminerat Sycamoreträ i sidor och botten, massiv gran i locket. Lät också en del skorr när jag dammade på. Prickar på banden... 4930;-, men kan kosta mindre annorstädes.

Dumt nog är stämskruvarna i plast!!

Å andra skorrade ju Fendrarna så fort man rörde dem... *s*

Tonen i gitarrerna var liknande. Tanglewood hade en något bångstyrig bas kanske, men med fin briljans. En bredd i fekvenser på ljudet. Yamahan hade en lite mer sammanhållen ton. Mycket god sustain hade bägge. Möjligen var Tanglewood något pyttelite mer ljudstark.

Ska kolla upp noggrant i veckan!

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Tanglewood Guitars lär vara ett Engelskt företag! Yamaha är ju japanskt...

Köp i veckan...

Frågan är dock vilken mik som är bäst. Duger mina Sony kondensmikar tro...?? Eller MÅSTE man ha en mik man fäster på gitarren, en piezoplatta?

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jo men...kommer inte volymen att åka berg-och-dal-bana när man svänger loss lite?? 😉

Jag har 3 Sony kondensatormikar, varav 2 stereomikar. Den i mono är väl bäst...40-18000 Hertz.

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Köpte senaste CD:n med Katie Melua för 169 spänn i förrgår. Vilken go tjej. Jag såg hennes konsert på TV, vilken jag bandade, i veckan. Den innehöll låtar från skiva 1 och skiva 2 och en hel del sånger som inte finns med på nån av hennes 2 skivor... Hennes idol är ju Eva Cassidy, som hon hyllade med två sånger, plus Randy Newman.

Konstigt nog är liveversionerna bättre än studioversionerna. Och singeln "Nine Million Bicycles" på nya CD:n är inte lika bra som klippet på hemsidan...

Strange.

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Och Washburn är ju också ett kvalitetsföretag, enligt mitt sätt att se.

Det där är ju ingen dreadnought, utan en jumbomodell. Vad är skillnaden förutom formen, anser Grahn och ni andra?

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

detta verkar vara en rolig tråd. kände mig tvungen att skriva för att göra den lite längre 😉

keep it up!!

Link to comment
Dela på andra sajter

PAZO, var e brudarna?  😎

De är väl i stan antar jag 🙂

Jag är ju här med Robin bara. ska dra ner till stan snart eller sen. Är ju fest till 04 på fyra nationer så vi har nog gott om tid 😄

Braa, hälsa brudarna från mig. 😄

HÖHÖ!!

Grahn hälsar å säger att "du"är snygg... eller vadå? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Popomundebo...där gick det undan må jag säga...

Men jag tror inte på't förrän hon befinner sig här.

Får mig att tänka på då jag dejtade sex stycken från en chat för ett par år se'n...

Nice

😎

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...