Overkill Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 😕 Gillade du inte min historia? 😆 Den heter "Kärlek börjar alltid med bråk". Vill du att jag ska förklara? 🤪
Gote Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 INGEN HAR SÅN HÄCK SOM JAG! Har du tre skinkor? 😕 😆 Du svarade inte på frågan... 😳
nurfen Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 INGEN HAR SÅN HÄCK SOM JAG! Har du tre skinkor? 😳 😆 Du svarade inte på frågan... 😆 Jag har två skinkor. Det är något annat som är unikt! 😕
Gote Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 INGEN HAR SÅN HÄCK SOM JAG! Har du tre skinkor? 😳 😆 Du svarade inte på frågan... 😆 Jag har två skinkor. Det är något annat som är unikt! 😕 Båda två sitter till höger? 😆
nurfen Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 INGEN HAR SÅN HÄCK SOM JAG! Har du tre skinkor? 😳 😆 Du svarade inte på frågan... 😆 Jag har två skinkor. Det är något annat som är unikt! 😕 Båda två sitter till höger? 😆 Jag har två analer!
Gote Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 INGEN HAR SÅN HÄCK SOM JAG! Har du tre skinkor? 😳 😆 Du svarade inte på frågan... 😆 Jag har två skinkor. Det är något annat som är unikt! 😕 Båda två sitter till höger? 😆 Jag har två analer! 🥰
Overkill Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 (redigerat) Kan ni hjälpa mig med lite konstiga ord? exkursion: a) sammanblandning 😕 tydlighet c) utflykt d) ombyte dekokt: a) upphetsad 😳 avok på växter c) förtvivlan d) ondskefull person antiseptisk: a) ungefärlig 😆 förnämlig c) ogiltig d) bakteriedödande prolongera: a) minska 😆 förlänga c) underställa d) återställa Samt vad de här orden betyder, alla utom ett ska skrivas med åter: referat = återberätta reflektera = återblicka rekontruera = återskapa remiss = ? repris = ? resonans = ? Alla dessa ord har något med ut att göra: excellent = utmärkt exploatera = ? expo = ? export = ? exteriör = ? expansion = ? Snälla hjälp! PS: De som är feta är vad jag tror, och 😆 är egentligen b ) utan mellanslaget... PS2: de som är överstrukna är avklarade. Redigerat 27 mars 2006 av Overkill
Overkill Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 repris = återsändning? expo = utställning 😳 Tog återupprepa på repris 😕
Pico Postat 27 mars 2006 Trådstartare Postat 27 mars 2006 Kan ni hjälpa mig med lite konstiga ord? exkursion: c) utflykt dekokt: 😕 avkok på växter antiseptisk: d) bakteriedödande prolongera: 😳 förlänga Här är några.
Gote Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 exkursion = utflykt dekokt = avkok på växter antiseptisk= bakteriedödande prolongera = förlänga resonans = återklang
nurfen Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 repris = återsändning? expo = utställning 😳 Tog återupprepa på repris 😕 Återupprepa är nog fel, då upprepa är att man kör det igen, så det blir att man upprepar det två gånger.. Öh.. Ja.
Gote Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 repris = återsändning? expo = utställning 😆 Tog återupprepa på repris 😕 Återupprepa är nog fel, då upprepa är att man kör det igen, så det blir att man upprepar det två gånger.. Öh.. Ja. Taftologi på taftologi... 😳
Overkill Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 Kan ni hjälpa mig med lite konstiga ord? exkursion: c) utflykt dekokt: 😳 avkok på växter antiseptisk: d) bakteriedödande prolongera: 😆 förlänga Här är några. 😕
Overkill Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 Ska du skriva provet på lördag eller? 😕 Nä vi har hemstudiedag idag 😳
Pico Postat 27 mars 2006 Trådstartare Postat 27 mars 2006 Kan ni hjälpa mig med lite konstiga ord? exkursion: c) utflykt dekokt: 😎 avkok på växter antiseptisk: d) bakteriedödande prolongera: 😎 förlänga Här är några. 😉 Om du lär dig prefixen så blir det lättare i framtiden att utesluta vissa alternativ. Pro, anti, de, sub osv.
Pico Postat 27 mars 2006 Trådstartare Postat 27 mars 2006 Hur många Smoke on the water har det blivit för Grahn idag egentligen? Inte sett till honom på hela dagen...
Pelle Rylander Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 Jag....öh...ville bara säga - tror jag - att jag håller med några av föregående talare i denna tråden....eller - kanske allihopa? Fast deifinitivt nån i alla fall... Och...ehrm...svaret är ja! Eller nåt... Word! 😆 eh..... Va? 😎 Ja? Alltså... Eh... 😎 Åh....Tänkte inte på det.... 😉
Recommended Posts