Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 2


Pico

Recommended Posts

Annons
  • Svar 12,5k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2322

  • Pico

    1950

  • Gote

    1903

  • Micke H

    1058

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

Hej!

Min Gube har skralt utseende, skral utstrålning, skral IQ, inga pengar (inga han kan komma åt i alla fall) så han kan inte spela in några låtar eller ens repa sina sånger som f.ö. också är ebarmligt förskräckliga, han har sålt endast 4 biljetter, har mycket få vänner, blivit oprovocerat slagen på käften av två andra artister, varav en är transvestit, har ett humör som bara sjunker, blev bortplockad i Forumet av VIP-ansvarig, har hittills endast haft råd att handla second hand, har 0 poäng, har ingen aning varför Sök-funktionen i spelet inte fungerar alls...

Men annars är det bra!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Min Gube har skralt utseende, skral utstrålning, skral IQ, inga pengar (inga han kan komma åt i alla fall) så han kan inte spela in några låtar eller ens repa sina sånger som f.ö. också är ebarmligt förskräckliga, han har sålt endast 4 biljetter, har mycket få vänner, blivit oprovocerat slagen på käften av två andra artister, varav en är transvestit, har ett humör som bara sjunker, blev bortplockad i Forumet av VIP-ansvarig, har hittills endast haft råd att handla second hand, har 0 poäng, har ingen aning varför Sök-funktionen i spelet inte fungerar alls...

Men annars är det bra!

🙂

Först måste låtarna framföras på en spelning, sen kan du spela in dem.

(Tror jag)

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Nej då, Pico, man kan spela in låtarna i en inspelningsstudio först och sedan hålla en konsert. Jag fick ett brev ifrån Popmundo-ansvarig att det inte hjälper att Jonas Orenskär (min gube) har stålar, när inte Allan Woods (mitt artistnamn) har det. DÄRFÖR kan jag inte spela in låtarna!! Sedan blev jag portad från det forumet. Kom väl åt en bristfällig punkt kan tänkas...

Alltså undrar jag om min vänsterhand kan ge min högerhand pengarna som behövs för att spela in låtar?!

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, gubbar!

Ryktet på stan säger att det finns norrlänningar här?! 😆

Jag har också hört det. Det var nån från Landskrona tror jag... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej då, Pico, man kan spela in låtarna i en inspelningsstudio först och sedan hålla en konsert. Jag fick ett brev ifrån Popmundo-ansvarig att det inte hjälper att Jonas Orenskär (min gube) har stålar, när inte Allan Woods (mitt artistnamn) har det. DÄRFÖR kan jag inte spela in låtarna!! Sedan blev jag portad från det forumet. Kom väl åt en bristfällig punkt kan tänkas...

Alltså undrar jag om min vänsterhand kan ge min högerhand pengarna som behövs för att spela in låtar?!

😆

Grahn la till några låtar i vår repertoar, och de kan vi inte spela in förns vi framfört dem. De är "secret" tills de framförts. Möjligen hade det funkat om

Grahn bokat studio-tiden.

musik, kolla din lokala Popo-tidning efter skivkontrakt. Let upp en där du får bra

betalt men samtidigt 100% rabatt i deras studio.

Link to comment
Dela på andra sajter

SKa jag boka en tid i studion eller? Jag har inte 100% med mitt kontrakt om jag inte missminner mig...

😆

Jag fattar inte hur det där går ihop... draru in mycket pengar vid sidan om Grahn?

😎

Näe, vi kan vänta så det blir gratis.

Link to comment
Dela på andra sajter

SKa jag boka en tid i studion eller? Jag har inte 100% med mitt kontrakt om jag inte missminner mig...

😎

Eller nej fan va dum jag är... Det är ju Six Shooters kontrakt som gäller för oss alla nu. Eller hur?

*osäker*

😆

Jag vet inte faktiskt...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Kontrakt? Kör ni med sånt...

😎

Asså...jag tycker fortfarande det är skunk att jag har pengar, men ändå inte! Alla pengar Jonas Orenskär tjänar på sitt jobb går ju till Jonas Orenskär och inte in på mitt artistnamn. Hur får artistnamnet de pengarna?

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Kontrakt? Kör ni med sånt...

😎

Asså...jag tycker fortfarande det är skunk att jag har pengar, men ändå inte! Alla pengar Jonas Orenskär tjänar på sitt jobb går ju till Jonas Orenskär och inte in på mitt artistnamn. Hur får artistnamnet de pengarna?

😆

Artisten får pengar genom skivförsäljning och spelningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Då måste det vara gratis att ha en spelning? Ingen kostnad för att boka stället o.s.v. för den okände artisten... För pengar från skivförsäljning kan man ju inte få, eftersom det kostar pengar att spela in låtar.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, gubbar!

Ryktet på stan säger att det finns norrlänningar här?!  😆

Norrland is teh shit!

jomen visst

😎

Jag lyckades boka tid med din låt nu.

Var tvungen ange typen av låt för att den skulle dyka upp i listan.

(Valde Modern Rock/Alternative och hoppas att jag inte får stryk nu).

Förstår inte varför man måste ange det två gånger. Du hade satt Modern Rock - Floorfiller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då måste det vara gratis att ha en spelning? Ingen kostnad för att boka stället o.s.v. för den okände artisten... För pengar från skivförsäljning kan man ju inte få, eftersom det kostar pengar att spela in låtar.

😆

Du och klubbägaren delar på intäkterna från en spelning. (Det brukar stå när du bokar).

Och hur man gör för att få spela in låtar berättade jag ju just. 😎

Leta upp ett hyfsat kontrakt, där distributören har egen studio så de kan ge dig 100% rabatt (eller så nära 100% som är möjligt).

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Ok. Var ute en sväng och tog mig flingor (IRL).

Ska till tvättstugan nu (IRL).

IRL är en förkortning och står för Irland.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...