sixties Postat 7 mars 2006 Trådstartare Postat 7 mars 2006 Jag har spelat i ett antal konstiga punkkonstellationer men inget skivsläpp med något av dessa....Däremot lirar jag gitarr och orgel i "the Giljoteens" numera (sixties kan ha hört oss) fast det är mer garagerock. Vi har hitills släppt en singel, två EP´s och en fullängdare (på CD) men kommer börja spela in vår andra om två veckor.... Kan ha hört!!! jo då, har 2 ep´s och Cd´n med Guiljoteens. älskar andra låten på cd´n hade en period när jag lyssnade på den 5-6 ggr om dan. Ser fram emot nästa skiva.
herwhisper Postat 7 mars 2006 Postat 7 mars 2006 (redigerat) En annan lirade i punkbandet B.R.U.K för brutalt länge sedan. Var väll 15 eller så, och vi skulle spela på ett kristet sommarkafe´ och föreståndaren frågade artigt vad B.R.U.K stod för. Vi förmedlade glatt att det stod för Brutalt Råknull Utan Känslor, den snälla och trevliga farbrorn bytte personlighet och blev en ilsken gubbe som sa att om vi inte genast bytade namn så fick vi minsan inte spela! Hoppla tyckte vi och bytade genast namn till B.T.O.T.E, som så poetiskt stod för Bruna Torskar Och Tykna Elefanter. Då fick vi spela.... det blev ingen bra spelning, inte på långa vägar. Så på typiskt fjortismanér så söp vi oss dyngraka och gick tillbaka till kafét och gjorde bort oss ännu mer. Så kan det gå. Redigerat 7 mars 2006 av herwhisper
AXL THE ROCKER Postat 7 mars 2006 Postat 7 mars 2006 Jag är 26, var trallpunkare när jag var 14. Är jag gammal punkare då? 🙂 Nä! 😄 Äh, skoja bara...
biggie Postat 7 mars 2006 Postat 7 mars 2006 Ha! Jag har både Martial Mosh Ep'n med sixties och båda D.T.A.L singlarna med slaptap. Har lyssnat på och spelat käng sedan tidigt -90 ungefär. Olika konstellationer men inga släpp. Bodde i e-tuna på den tiden så det är nog inte helt otippat att jag o sixties pogat bredvid varann på rockborgen i fagersta då det begav sig, eller? visst har man varit på rockborgen fler gånger än man kommer ihåg 😄 har även varit på max500 i E.tuna flera gånger så vi kanska har träffats nån gång? Dissober spelade bla där 2 gånger. Många blöta kvällar på Max500 blev det. Bl.a Dischange's realease fest. Jag e 99% säker på att vi träffats, känner mycket väl igen ditt namn men kan inte koppla ihop det med ett ansikte. Jag va i 14-15 års åldern o hängde runt No Security/Dischange snubbarna på den tiden.
Jarnis Postat 7 mars 2006 Postat 7 mars 2006 Jag brukade spela en cover på GG Allins Bite it you scum och Wolfpacks Landshark med ett gammalt band. Vi gjorde också en upp-punkad version av Nationalteaterns Lägg av. Och så var vi förband åt Vrävarna. Men mer punk än så blev det inte, tyvärr.
sixties Postat 7 mars 2006 Trådstartare Postat 7 mars 2006 (redigerat) förväntar mig att alla gamla punks försöker få in ett bidrag till punkfestivalen. 😉 Punkfestivalen Redigerat 7 mars 2006 av sixties
bimbambop Postat 11 mars 2006 Postat 11 mars 2006 Grannarna Klagars första gig -78 var på Kommunistisk Ungdoms årsmöte. Dom ville va hippa och ha ett sånt där modernt punkband. För säkerhets skull ringde vi nån dag innan och frågade om dom verkligen ville ha ett riktigt punkband. Jodå, det ville dom. När vi lirat 30 min stängde dom av strömmen för oss 😎 Det är punk det. Dessutom var jag först i Tälje med nån variant på mohikanfrissa, way ahead of Exploited och andra second-wavepunx. Frisyren kombinerades med en jacka där jag med stora bokstäver målat "I hope i die before i get old" och raggarna i stan (dom var många på den tiden) skrek muntert efter en att det skulle dom nog ordna... Och så lovade man ju varandra att skjuta sig själva om man nån gång i framtiden skulle få för sig att lira blues och påstå att det var "bättre förr" 😄
SyntaxError Postat 11 mars 2006 Postat 11 mars 2006 Jag har spelat i ett antal konstiga punkkonstellationer men inget skivsläpp med något av dessa....Däremot lirar jag gitarr och orgel i "the Giljoteens" numera (sixties kan ha hört oss) fast det är mer garagerock. Vi har hitills släppt en singel, två EP´s och en fullängdare (på CD) men kommer börja spela in vår andra om två veckor.... Kan ha hört!!! jo då, har 2 ep´s och Cd´n med Guiljoteens. älskar andra låten på cd´n hade en period när jag lyssnade på den 5-6 ggr om dan. Ser fram emot nästa skiva. Fan vad kul!!! Kan nog skicka en skiva när den är klar...
sixties Postat 11 mars 2006 Trådstartare Postat 11 mars 2006 Fan vad kul!!! Kan nog skicka en skiva när den är klar... Det skulle vara skitkul, hoppas ni håller stilen!! jag har lite tips och synpunkter på förra skivan som jag faktiskt tänkt maila er om men det har inte blivit av. bla. tycker jag valet av cover var lite tråkigt, en cover som ni säkert skulle göra bra är The Illusions: I Know på Pebbles vol.13. ska lyssna på skivan och höra vad som var bra/dåligt så kan jag pm:a dig, om du vill ha synpunkter och konstruktiv kritik. Har du möjligen lust att hjälpa mig med lite orgel på nån av mina project? har en farfisa Compact Duo men kan inte spela nått vidare, fast jag försöker.
SyntaxError Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 (redigerat) Fan vad kul!!! Kan nog skicka en skiva när den är klar... Det skulle vara skitkul, hoppas ni håller stilen!! jag har lite tips och synpunkter på förra skivan som jag faktiskt tänkt maila er om men det har inte blivit av. bla. tycker jag valet av cover var lite tråkigt, en cover som ni säkert skulle göra bra är The Illusions: I Know på Pebbles vol.13. ska lyssna på skivan och höra vad som var bra/dåligt så kan jag pm:a dig, om du vill ha synpunkter och konstruktiv kritik. Har du möjligen lust att hjälpa mig med lite orgel på nån av mina project? har en farfisa Compact Duo men kan inte spela nått vidare, fast jag försöker. Såklart att jag kan försöka hjälpa dig med orgeln men egentligen kan jag inte spela orgel, har spelat gitarr i 16 år men fuskar bara på orgel eftersom vi inte har någon organist.....Nu spelar vi in i en helt analog studio med uteslutande 60-talsprylar (både mixerbord, mickar, kompressorer och reverb). Förut spelade vi in i en helt digital studio (Pro Tools) men resultatet blev inte alls som vi ville). La 5 grunder igår och allt låter som en dröm omixat!!! Nu har vi på senaste repat in The Zoo - Sometimes (Teenage shutdown #6 - im down today -) som cover...helt genial treackordspopballad. Vi kör även "You were tellin lies" och "dont need your lovin´" ibland...Ska kolla in ditt förslag, kanske är en helt självklar cover för oss. Skulle även vilja lira "run run run" (The Gestures). Hmmm hittade inte låten på vol.13.....skumt...... Redigerat 12 mars 2006 av SyntaxError
sixties Postat 12 mars 2006 Trådstartare Postat 12 mars 2006 Hmmm hittade inte låten på vol.13.....skumt...... kanske minns fel ska kolla, det är vinylen jag menar om det är anorlunda på cd´n.
sixties Postat 15 mars 2006 Trådstartare Postat 15 mars 2006 hur går inspelningen sytax? tycker du spelade orgel bra på förra plattan och den låter helt ok ljudmässigt. hatr pm:at dig okså.
SyntaxError Postat 15 mars 2006 Postat 15 mars 2006 Oj jag såg det nu....hehe... Jo då inspelningen går väl ganska bra, vi har lagt alla grunder (11 låtar utan sång och solon) så nästa vecka ska vi börja med sången, tror jag i alla fall. Det är så sjukt najs att spela in i den studion vi håller på, hitills har vi använt 6 spår till bas, trummor, gitarr och orgel och alla låtarna är satta på 1-5 tagningar (inte för att vi är så bra, utan för att vi kör med en extrem "låt gå attityd") så det är en del missar här och var men det är bara charmigt. Alla stärkare och instrument är 60-talsgrejjer, Vox ac-30 och fender twin reverb, en gammal Vox-gura och philicordaorgel (fattigmansfarfisa) och en höfner "beatles"-bas . I bästa fall blir vi klara om ca en vecka men killen som har studion är bortrest så jag tror inte det....
sixties Postat 17 mars 2006 Trådstartare Postat 17 mars 2006 Oj jag såg det nu....hehe... du kan väl svara på pm:et eller maila mig så slipper jag skriva här när jag vill ha ett svar från dig. 😄 har lyssnat igenom er skiva några gånger och det finns många bra låtar, tycker den är jämn inga riktiga botten napp men heller inga super bra låtar för utom Down & Out som är min favorit.. annars är mina favoriter Strollers Ep´s och Maharajas förra skiva (inte senaste alltså), första Creeps gillar jag också. hur var Seeds? ni var väl förband till dem? kunde tyvärr inte gå.
Tezzan Postat 25 november 2006 Postat 25 november 2006 Gardh Hallstahammar här men det säger dig säkert inte mycket *g* Martial Mosh var gudar för mig tillsammans med Tribulation Dissober var lite sena var mest inne på döds vid den tiden och fortfarnade men visst fan funkar kängdängor. Rockborgen saknar man fortfarande men skönt att babs inte håller på med musik han inte förstår sig på längre *g* KIR FOR PLEASURE !
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.