Tota (oregistrerad) Postat 1 mars 2006 Dela Postat 1 mars 2006 (redigerat) -snip- Jag gillar gammal tvspelsmusik, framförallt rollspel och äventyrsspel. De är min största influens. Nånting som är bra eller dåligt i låten? Eller känns den färdig? Redigerat 11 december 2007 av Gäst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 1 mars 2006 Dela Postat 1 mars 2006 Tycker nog det mesta är bra några av ljuden kanske kunde bytas mot mer riktiga så att säga. Lite liv i rytmen kanske kunde behövas också nu går den ju som ett rakt streck tempomässigt men den här kan du nog få till riktigt bra. Namn ja det vet i sjutton låter en del Titanic och mer hav än berg om man säger så. Kanske havet bortom bergen 😏 . Nä bara skojar har faktiskt ingen bra förslag men jag gillade låten den va lung och fin och storslagen på samma gång. Göran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tota (oregistrerad) Postat 1 mars 2006 Dela Postat 1 mars 2006 Det om tempot är antecknat. 😏 Lite av dynamiken ska fixas också. Och kul att du gillade den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 1 mars 2006 Dela Postat 1 mars 2006 Döp min låt Far From The Woods Of Medelpad Sådärja, där satt den! 😄 Nånting som är bra eller dåligt i låten? Eller känns den färdig? Själva "stycket" är färdigt. Det är jättefint! 🙂 Men produktionen är i tidigt demostadie. Flöjten och harpan är okej, men stråkarna låter syntade. Framförallt melodistråken två oktaver upp låter orealistisk. Det verkar som om du slår om alla toner i stråket vid varje ackordsbyte, även om samma ton finns i nästa ackord också. 😆 Slå bara om de toner du behöver ändra, så det blir mjukare stråk och mer realistiskt som orkesterarrangemang. Den långsamma attacken på stråkarna medverkar också till känslan att stråkarna "stannar upp" vid varje ackordsbyte. 🙂 Your browser does not support the HTML5 audio tag Say again? 😏Majken.se? Så Thomas är en vän till Markus alltså? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tota (oregistrerad) Postat 1 mars 2006 Dela Postat 1 mars 2006 Det om ackordbytena stämmer, det ska man nog kunna fixa. Tackar! 😏 Och ja, har känt Markus sen högstadiet. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
steflund Postat 1 mars 2006 Dela Postat 1 mars 2006 (redigerat) "Mommy, I am home" är mitt namnförslag. 🙂 Det var fina melodier. Är det här uppe i byn? EDIT: lade till en smilie för tydlighetens skull. Redigerat 1 mars 2006 av steflund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mats Stålbröst Postat 3 mars 2006 Dela Postat 3 mars 2006 Rent musikaliskt är det hur bra som helst, men - om man ska vara lite kritisk - en aning förutsägbart. Lite beroende på sammanhang kan ju detta vara något positivt också! Någon borde donera ett riktigt smaskigt orkesterbibliotek till dig. En del ljud håller inte riktigt måttet, vilket är synd. I den här genren är man ju inprogrammerad på att det ska låta på ett visst sätt, dvs feta Hollywood-stråkar med extra allt. Men, som helhet, mycket snyggt jobbat! Och det säger jag inte bara för att du känner Majken. 🙂 /Mats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tota (oregistrerad) Postat 4 mars 2006 Dela Postat 4 mars 2006 Jag är så såld på tvspelsmusik att jag vill att det ska låta lite oäkta! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Light Head Postat 4 mars 2006 Dela Postat 4 mars 2006 (redigerat) Har du döpt låten ännu? Tänkte komma med ett par förslag, vad tror du om dessa? The Highlands Morning My love to far away Far away Ode to earth Like a bird in the skye Väldigt vackert! Redigerat 4 mars 2006 av Light Head Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Staplegun Postat 4 mars 2006 Dela Postat 4 mars 2006 Bra låt, tycker om soundet. Tycker att du skall döpa den till "falukorv" 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tota (oregistrerad) Postat 4 mars 2006 Dela Postat 4 mars 2006 Det här med namn på låtar tycker jag är fruktansvärt svårt... När jag hör låten tänker jag mig ett dammigt rum med massa gamla böcker och solen som skiner in starkt genom fönstret en sommardag. Typ "Sunlit study" eller "View from the study" eller nåt. Argh, det är ju så svårt. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Light Head Postat 4 mars 2006 Dela Postat 4 mars 2006 Intressant Tota, vi var inne på helt olika saker.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godhead Postat 4 mars 2006 Dela Postat 4 mars 2006 Bravo!! Skulle föreslå att du varierade den höga violinen lite dock, så att den inte bara ligger och "piper" i det höga registret genom hela låten. Sedan kan man också labba en del med expression-controllern (CC #11) för att få violinen att sväva lite naturligt och bli lite mer dynamisk. Annars var det en otroligt fin låt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tota (oregistrerad) Postat 4 mars 2006 Dela Postat 4 mars 2006 Skulle föreslå att du varierade den höga violinen lite dock, så att den inte bara ligger och "piper" i det höga registret genom hela låten. Sedan kan man också labba en del med expression-controllern (CC #11) för att få violinen att sväva lite naturligt och bli lite mer dynamisk. Jag är väldigt dålig på midikontroller, men jag ska försöka att testa mer saker i framtiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 8 mars 2006 Dela Postat 8 mars 2006 (redigerat) Låter fint. Får genast lust att traska omkring i en by och utforska den 😉 Prova som godhead skriver att koppla Mod-wheel till expression/volym. Det kan verkligen få det att leva mer.. Redigerat 8 mars 2006 av fudgesson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.