Pluffo Postat 4 februari 2005 Postat 4 februari 2005 Nu tycker jag att det är dags att vi gör slag i saken. Jag har själv inget webutrymme men jag kan hjälpa till med allt annat möjligt shit 🙂
MusicNixon Postat 5 februari 2005 Postat 5 februari 2005 Jag har webutrymme och försökte... men gick bet med TikiWiki...
Pluffo Postat 5 februari 2005 Postat 5 februari 2005 (redigerat) Aj då. Det var ett heroiskt försök iallafall. Dock så gillar jag idén som presenterades tidigare att vi tvingar idg att stå för webutrymmeskalaset 🙂 Redigerat 5 februari 2005 av Pluffo
MusicNixon Postat 5 februari 2005 Postat 5 februari 2005 Jo, jag har på känn att mina 10 GB/mån skulle gå åt skogen... för lite bilder och ljudexempel måste ju finnas på wikin.
Pluffo Postat 5 februari 2005 Postat 5 februari 2005 Jo, jag har på känn att mina 10 GB/mån skulle gå åt skogen... för lite bilder och ljudexempel måste ju finnas på wikin. Jo, det får nog bli någon speciallösning om det här ska kunna styras upp. Men det vore redigt coolt att ha en. Går det inte att göra en funktion som gör orden på forumet, som finns i wikin, klickbara så att man direkt får upp en ruta med information?
MusicNixon Postat 5 februari 2005 Postat 5 februari 2005 Allting går, men då ska nån programmera det. Och IT-nissar kostar pengar... Och även om nån kan erbjuda sig att gratiskoda, tror jag inte att IDG vill släppa in någon i Studios Forumkod. Och jag tror inte man får rota i Invision Power Boards kod hur som helst. Så antingen ett helt nytt forum, eller en fristående wiki...
Pluffo Postat 5 februari 2005 Postat 5 februari 2005 Så antingen ett helt nytt forum, eller en fristående wiki... Öhh, jag tror den frågan är rätt lättbesvarad.
MusicNixon Postat 5 februari 2005 Postat 5 februari 2005 Så antingen ett helt nytt forum, eller en fristående wiki... Öhh, jag tror den frågan är rätt lättbesvarad. Ja, men det var en cool idé! 🙂
Pluffo Postat 5 februari 2005 Postat 5 februari 2005 Så antingen ett helt nytt forum, eller en fristående wiki... Öhh, jag tror den frågan är rätt lättbesvarad. Ja, men det var en cool idé! 🙂 Alla måste klicka! Jag visste väl att jag hade sett det någonstans. Kolla in FZs forum. Klicka på Brother in Arms i första inlägget. Häxkraft!
Pluffo Postat 5 februari 2005 Postat 5 februari 2005 Det är ju så det ska se ut!! Precis. Vi sätter Olsberg på en enmansutredning first thing imorgon 🙂
MusicNixon Postat 5 februari 2005 Postat 5 februari 2005 Men då måste författaren själv länka till wikin... eller nåt skript kanske kan köras mot wikins databas.. vad vet jag?
Pluffo Postat 5 februari 2005 Postat 5 februari 2005 (redigerat) Men då måste författaren själv länka till wikin... eller nåt skript kanske kan köras mot wikins databas.. vad vet jag? Det måste röra sig om ett script. Samma funktion finns på hela fragzone, t ex på nyhetssidorna. Då gäller det bara att läxa upp folk så att de börjar stava rätt 😄 Edit: Kanske inte förresten. Jag gjorde ett provinlägg och det blev ingen länk av det inte. Då blir det studios uppgift att vara pioniärer igen då 🙂 Redigerat 5 februari 2005 av Pluffo
MusicNixon Postat 9 februari 2005 Postat 9 februari 2005 Jag har kanske nåt på g nu, men jag avvaktar lite... 🙂
MusicNixon Postat 12 februari 2005 Postat 12 februari 2005 Jag har en fungerande wiki uppe nu. Är det någon som är intresserad av att vara medhjälpande redaktör? Någon som har lite php-koll också? PM:a mig...
joachime Postat 12 februari 2005 Postat 12 februari 2005 Men då måste författaren själv länka till wikin... eller nåt skript kanske kan köras mot wikins databas.. vad vet jag? Det måste röra sig om ett script. Samma funktion finns på hela fragzone, t ex på nyhetssidorna. Har sett samma sak på Piratbyrån, men när jag var inne för att kolla nu så var sidan nere. Som jag minns det är all skriven text kopplad till en wiki, så skriver jag 'sidechain' i ett inlägg så blir det en länk, plus att det dyker upp en bubbla när jag för musen ovanför ordet. Det måste vara ett script. Finns det någon kunnig om det här som kan förklar eller utveckla. Go Wiki!
joachime Postat 21 februari 2005 Postat 21 februari 2005 Bump! För den som är intresserad hittade jag en seg version av den här ordliste-funktionen på sourceforge. Kolla här! Klicka på länken 'test glossary' får att se hur det funkar. Lite segt som sagt, men jag gillar funktionen. Föredrar den varianten som Pluffo tog upp. Kolla också in piratbyrån som har ytterligare en version som inte öppnar nya fönster (som jag skrev i förra inlägget (och den är inte kopplad till en wiki)). Men om jag får fantisera fritt, så vore det hjälpsamt med en ordliste-funktion här på forumet, som kunde förklara alla vanliga facktermer. Om den, framåt i tiden, skulle kunna kopplas till en wiki (som ju verkar vara ett större projekt) skulle det här bli ett så superfunktionellt ställe! 😉
Arete Postat 21 februari 2005 Postat 21 februari 2005 Jag lägger min röst på en wiki, helst en som (likt fragzone och piratbyrån) länkar text automatiskt. Går ju att lägga lågprioriterade sökmotorer som sakta men säkert matar sig genom all text på forumen och länkar där det hittar sökord.
ThomasJ Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 en Wiki skull evara helt underbart. Vet att det fins både en och två här inne som har mycket att lägga ut. Men om inte studio tar saken i sin ahänder kanske någon av oss får lov att göra det.. Jag skull ekunn atänka mig hjälpa till, men min server ligger på en allt för slö lina för att det skall funka bra.
MusicNixon Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 Det händer saker på wiki-fronten nu. Mer än så säger jag inte än 😆 Stay tuned
MusicNixon Postat 14 oktober 2005 Postat 14 oktober 2005 (redigerat) I våras hade jag planer på att starta en musikwiki. Jag tänkte visa hur långt jag kom innan massa andra saker kom ivägen. Egentligen har jag inte mer tid nu, men jag tänkte att wikin kan få leva sitt liv ett tag, så kanske den kan bli nåt så småningom... 😄 studiowiki.nixon.nu Redigerat 14 oktober 2005 av MusicNixon
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.