Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu tycker jag att det är dags att vi gör slag i saken. Jag har själv inget webutrymme men jag kan hjälpa till med allt annat möjligt shit 🙂

Annons
Postat (redigerat)

Aj då. Det var ett heroiskt försök iallafall.

Dock så gillar jag idén som presenterades tidigare att vi tvingar idg att stå för webutrymmeskalaset 🙂

Redigerat av Pluffo
Postat

Jo, jag har på känn att mina 10 GB/mån skulle gå åt skogen... för lite bilder och ljudexempel måste ju finnas på wikin.

Postat
Jo, jag har på känn att mina 10 GB/mån skulle gå åt skogen... för lite bilder och ljudexempel måste ju finnas på wikin.

Jo, det får nog bli någon speciallösning om det här ska kunna styras upp. Men det vore redigt coolt att ha en. Går det inte att göra en funktion som gör orden på forumet, som finns i wikin, klickbara så att man direkt får upp en ruta med information?

Postat

Allting går, men då ska nån programmera det. Och IT-nissar kostar pengar...

Och även om nån kan erbjuda sig att gratiskoda, tror jag inte att IDG vill släppa in någon i Studios Forumkod. Och jag tror inte man får rota i Invision Power Boards kod hur som helst.

Så antingen ett helt nytt forum, eller en fristående wiki...

Postat

Öhh, jag tror den frågan är rätt lättbesvarad.

Ja, men det var en cool idé! 🙂

Postat

Öhh, jag tror den frågan är rätt lättbesvarad.

Ja, men det var en cool idé! 🙂

Alla måste klicka!

Jag visste väl att jag hade sett det någonstans. Kolla in FZs forum. Klicka på Brother in Arms i första inlägget. Häxkraft!

Postat

Men då måste författaren själv länka till wikin... eller nåt skript kanske kan köras mot wikins databas.. vad vet jag?

Postat (redigerat)
Men då måste författaren själv länka till wikin... eller nåt skript kanske kan köras mot wikins databas.. vad vet jag?

Det måste röra sig om ett script.

Samma funktion finns på hela fragzone, t ex på nyhetssidorna.

Då gäller det bara att läxa upp folk så att de börjar stava rätt 😄

Edit: Kanske inte förresten. Jag gjorde ett provinlägg och det blev ingen länk av det inte. Då blir det studios uppgift att vara pioniärer igen då 🙂

Redigerat av Pluffo
Postat

Jag har en fungerande wiki uppe nu. Är det någon som är intresserad av att vara medhjälpande redaktör? Någon som har lite php-koll också?

PM:a mig...

Postat

Det måste röra sig om ett script.

Samma funktion finns på hela fragzone, t ex på nyhetssidorna.

Har sett samma sak på Piratbyrån, men när jag var inne för att kolla nu så var sidan nere. Som jag minns det är all skriven text kopplad till en wiki, så skriver jag 'sidechain' i ett inlägg så blir det en länk, plus att det dyker upp en bubbla när jag för musen ovanför ordet. Det måste vara ett script. Finns det någon kunnig om det här som kan förklar eller utveckla.

Go Wiki!

• 2 veckor senare...
Postat

Bump!

För den som är intresserad hittade jag en seg version av den här ordliste-funktionen på sourceforge. Kolla här! Klicka på länken 'test glossary' får att se hur det funkar. Lite segt som sagt, men jag gillar funktionen.

Föredrar den varianten som Pluffo tog upp. Kolla också in piratbyrån som har ytterligare en version som inte öppnar nya fönster (som jag skrev i förra inlägget (och den är inte kopplad till en wiki)).

Men om jag får fantisera fritt, så vore det hjälpsamt med en ordliste-funktion här på forumet, som kunde förklara alla vanliga facktermer. Om den, framåt i tiden, skulle kunna kopplas till en wiki (som ju verkar vara ett större projekt) skulle det här bli ett så superfunktionellt ställe! 😉

Postat

Jag lägger min röst på en wiki, helst en som (likt fragzone och piratbyrån) länkar text automatiskt. Går ju att lägga lågprioriterade sökmotorer som sakta men säkert matar sig genom all text på forumen och länkar där det hittar sökord.

Postat

en Wiki skull evara helt underbart. Vet att det fins både en och två här inne som har mycket att lägga ut. Men om inte studio tar saken i sin ahänder kanske någon av oss får lov att göra det.. Jag skull ekunn atänka mig hjälpa till, men min server ligger på en allt för slö lina för att det skall funka bra.

• 7 månader senare...
Postat (redigerat)

I våras hade jag planer på att starta en musikwiki. Jag tänkte visa hur långt jag kom innan massa andra saker kom ivägen. Egentligen har jag inte mer tid nu, men jag tänkte att wikin kan få leva sitt liv ett tag, så kanske den kan bli nåt så småningom... 😄

studiowiki.nixon.nu

Redigerat av MusicNixon

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.