Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hepp,

Kör 888 24 på en Mac dual 867. PT 6.4.1 os 10.3.8

Installerade precis ett 882 20bits för att få fler in och utgångar. nu har jag alltså 16 i/o´s totalt.

Problemet är att med 882´an i, så minskar utsignalen i ProTools med ca 30%. Alltså det blir MYCKET lägre volym. Skitkonstigt och oerhört irriterande.

Så fort jag ställer om till endast 888´an i PT så är allt frid och fröjd igen.

Nån som upplevt samma sak?

/Eliasson

• 4 veckor senare...
Annons
Postat

Kolla in hardware setup. Som default så står allt på -10 istället för +4 vilket nog är det du nu har stött på. Default inställningen för hårdvara uppkommer när du har anslutit ett nytt interface. 888|24 har ju XLR med +4 redan från början medans 882|20 har telepluggar med -10. That's why.

• 2 veckor senare...
Postat

tack för ditt svar, Micke!

Dessvärre är det inte det felet. Ligger på +4. Den sessionen jag lägger till det extra kortet i fonkar som vanligt, det är när jag öppnar en annan session som inte är sparad med den konfigureringen som det blir knas.

erm...ska kanske sägas att det extra interfacet är koppat till ett DSP Farm kort. Det är väl antagligen där felet ligger?

Postat

öh.. Låter konstigt, vad händer om du gör tvärt om då? 888|24 på DSP Farm kortet och 882|20 på Core kortet? Är klockningen ok? Det enda jag kan tänka mig strular är just +4 och -10 inställningarna på både in och utgångar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.