Jump to content
Annons

Betyg? (5 högsta)  

15 röster

1. 1. Betyg? (5 högsta)

• 5
      1
    • 4
      6
    • 3
      4
    • 2
      0
    • 1
      0

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Nu har vi under natten, skrivit och spelat in en ny låt.

Vad tror ni om detta? Vad behövs fixas? Kan också varna för att det ska komponeras vidare på detta, så slutet kan ni ignorera tills vidare. 🙂

Mvh Ken och Olof

Utrustning under inpelning:

Ibanez Iceman

Park 30 watts combo

Shure SM57 (till både sång och gitarr)

* LÅTNAMN: Shattered Ways

* ARTIST/GRUPP: Noll Dynamik (Hitta ett bandnamn till oss 🙂 )

* GENRE: Nu-metal

* LÅTLÄNGD: 3:03

* KOMPOSITÖR: Ken La Rock, Olof Henriks

* PRODUCENT: Ken La Rock

* EV. MEDVERKANDE: Ken La Rock, Olof Henriks

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3 192kbps/vbr

* STORLEK: 4,20 MB

* STATUS: Nästan färdig demo (slut saknas)

*LÅTLÄNK:

Redigerat av addic59
Annons
Postat (redigerat)

mums 😄

bandnam: "5 kvarter"

(så långt hörs guran 😆 funkar även på Engelska)

behåll slutet !!

--edit--

dina gamla bandpolare verkar lite ilskna 😎

Redigerat av TordA
Postat

Jag vet inte om jag är trött i öronen sen jobbet igår men jag tycker det låter som att det ligger ett tjockt täcke över hela mixen. Basen speciellt är väldigt bumlig men generellt låter allt i låten väldigt diskantfattigt.

Annars är det ju en bra låtskiss helt klart 🙂

Rocka på sa ja!

Postat

Fasen vikket gott tryck .. skön låt .. bra sång ..

Jag hade nog dock arrat om lite .. som t.ex. i verserna .. mellan de två sångpartierna .. skit i gitarrriffet där .. eller annan typ av riff som inte pumpar samma rytm .. nu känns det som att stort sätt samma riff maler på i intro,vers,mellanspel samt refräng .. visst är det ett skönt riff .. men man tröttnar på det .. bara min åsikt ..

Sen .. blir det inte rättighetsproblem med att använda en sån chorus effekt på den rena gitarren? Trodde bara KoRn fick använda sånt ljud 🙂🙂

Klart skön låt överlag .. bra jobbat!

(Jag är så sopig på att mixa själva så jag bedömmer låten mer än mixen.)

Postat

Jag säger som lavrell, det låter som det är ett tjockt täcke över hela låten. Speciellt elguran. Men det är en bra skiss, helt klart! 🙂

Rocka på, så blir detta grymt! 🙂

Postat

Mmm.. gött mos.. Gillar det feta soundet... Bra arr. Upp med sången en aning och lite mer "strängplonk" i övre registret på elbasen så är allt perfekt. 😮

Postat

Tungt som attans. Versriffet diggar jag mest och du kan verkligen få till härliga övertoner 🙁

Kornleaden tillför dock inte speciellt mycket till låten, jag skulle nog plocka bort den men det är ju en smaksak.

Det här är lite offtopic men lite lustig läsning:

101 rules of Nu Metal

Postat

är det bara jag som tycker att gitarrena låter rattade av en amatör som bara vill få det att låta "fett" och inte har en aning om vad ljudbild är.

Alldels för mycket low-mid, vanilgt amatör misstag !

Postat

Tjo, detta var najs...var nästan rädd för att du skulle tappat stinget...men nu kan jag sluta oroa mig... :rolleyes:

Kalas guresound som vanligt, snygga riff, tunga trummor och snygg sång som smyger in vid 1.03 och 2:15. Hade resten av sången varit lika melodiös och basljudet lite mer "strängigt" hade jag gett detta "full pott"... 😳

🥰

Postat

Bra låt. Lite muddigt ljud kanske men vafan det är ju inspelat med en 30w låtsas

marsall. Det enda jag inte gillar är det där synth plinket. Bort med det.

Postat

Tja!

Olof här, sjunger på låtrackaren här!

Forsätt ge kritik fifaen, måste ta vara på allt som folk tycker såhär

i början av karriären! 😱

MiSt (oregistrerad)
Postat

Riktigt bra det här! Feta guror 🙂 Hm.. jag tänker på Zelda när jag hör synthljudet 😕

Låter lite väl mycket "klubba" om kaggen men det är väl en smaksak.

Bra jobbat!

NoLifeKing (oregistrerad)
Postat

Trevlig låt, tung å go. Får rätt mycket In flames vibbar, inte för att det är nå fel med det 🙁 Det enda jag saknar är lite mer jävlar anama, den känns lite snäll. En 4'a från mig.

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.