Jump to content
Annons

hur låter det?  

8 röster

1. 1. hur låter det?

• 5- awsome!
      1
    • 4- good!
      4
    • 3- sådär.. kan bli bra
      2
    • 2- nej tror inte det
      1
    • 1- *stänger ner låten för att mina hörlurar självdog*
      0

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: test

ARTIST/GRUPP: jag och min kompis

GENRE: typ.. alt.rockmusik kanske

LÅTLÄNGD: 1.42

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT: jag

EV. MEDVERKANDE: jag, min kompis

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 1,596 MB

STATUS: skiss som 17

LÅTLÄNK:

bara test, inte mixat och så, och det fattas rätt mycket 😳

Redigerat av mars_volta
Annons
Postat
hmmm.... de blev ingen musik iaf, när jag öppnade länken... 😆 ...helt tyst..

sorry,, min server verkar visst vara nere .. den kommer upp snart 😮

Postat

Ditt användarnamn gjorde mig nyfiken (diggar dom skarpt), och tycker mig höra en del influenser från just Mars Volta. Synkoperna i synnerhet, men även det hetsiga gitarrkompet som driver det hela framåt. Undrar om ni lirat (programerat) trummorna själva, eller använt preset-figurer. Hur som helst är det befriande att slippa 4/4 backbeat låten igenom. Pianobreaket är det svagaste partiet i mitt tycke (vill gärna ha mer än brutna pianoackord att luta mig mot - en ovanliggande melodi, sång, någonting) men det låter helt OK i mina öron. Själv hade jag kanske valt annorlunda syntljud, men lyssna inte på mig 🙂 Riktigt Good faktiskt.

Postat
Ditt användarnamn gjorde mig nyfiken (diggar dom skarpt), och tycker mig höra en del influenser från just Mars Volta. Synkoperna i synnerhet, men även det hetsiga gitarrkompet som driver det hela framåt. Undrar om ni lirat (programerat) trummorna själva, eller använt preset-figurer. Hur som helst är det befriande att slippa 4/4 backbeat låten igenom. Pianobreaket är det svagaste partiet i mitt tycke (vill gärna ha mer än brutna pianoackord att luta mig mot - en ovanliggande melodi, sång, någonting) men det låter helt OK i mina öron. Själv hade jag kanske valt annorlunda syntljud, men lyssna inte på mig 🙂 Riktigt Good faktiskt.

okej, tack för att du tipsade 🙂 vad menar du med "brutna"?

Postat (redigerat)

allt förutom gurorna är vst pluggar som vi spelat in själva.. inga loops eller nåt sånt ..

Redigerat av mars_volta
Postat

Coolt bandnamn: "jag och min kompis" 🙂

Rätt tuff låt, men den hade lixom inte så mycket melodi, eller nåt som visade "Detta är den här låten" lät mer som ett komp 😆 Coolt intro. Det låter lite otajt ibland men det kanske är jag som är dum? Snygga syntljud i början förutom att de är lite för vassa på sina ställen. Gitarrljudet vet jag inte vad jag ska säga om, inte va det särskilt vackert i alla fall... 🙂

Bra jobbat, anyway =)

.Viktor

Postat

Med "brutna" menar jag att man spelar en ton i taget i ett ackord, som man plockar ett gitarrackord. Min kritik ligger i att ibland så bryter/plockar man ackord i tron att det "låter mer", och i synnerhet om man inte bakar in en melodi i den sortens komp så kan det ytligt framstå som mer än det i själva verket är. Lek med tanken hur det hade låtit om ni bara spelade vanliga treklanger. Men, detta är givetvis bara mina personliga tankar kring fenomenet "brytna ackord" 🙂

Postat
Med "brutna" menar jag att man spelar en ton i taget i ett ackord, som man plockar ett gitarrackord. Min kritik ligger i att ibland så bryter/plockar man ackord i tron att det "låter mer", och i synnerhet om man inte bakar in en melodi i den sortens komp så kan det ytligt framstå som mer än det i själva verket är. Lek med tanken hur det hade låtit om ni bara spelade vanliga treklanger. Men, detta är givetvis bara mina personliga tankar kring fenomenet "brytna ackord" 🙂

ahh.. 🙂😆

Postat
Coolt bandnamn: "jag och min kompis" 🙂

Rätt tuff låt, men den hade lixom inte så mycket melodi, eller nåt som visade "Detta är den här låten" lät mer som ett komp 😆 Coolt intro. Det låter lite otajt ibland men det kanske är jag som är dum? Snygga syntljud i början förutom att de är lite för vassa på sina ställen. Gitarrljudet vet jag inte vad jag ska säga om, inte va det särskilt vackert i alla fall... 🙂

Bra jobbat, anyway =)

.Viktor

precis 😆 det fattas sång, ev.melodier och lite sånt.. som sagt, bara ett test så här långt 🥰

Postat

shit.. låten hackar när jag spelar den i cubase ( har dock lagt till mycket mer nu)

har en dator med: 1.4 ghz processor, 40 gb hårdisk, 1 gb ram , jaa, tror ni att det kan ha med processorn att göra?

har low på audio priority i devices

direct monitoring är ikryssat

har 6 sekunder på kom inte ihåg vad det hette oxå i devices

latency på ljudkortet har jag 1024

hjälp! 🙁 vad kan det vara?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.