Jump to content
Annons

Där gick vi, av chippen


chippen

betyg  

10 röster

  1. 1. betyg

    • 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      2
    • 4
      2
    • 5
      5


Recommended Posts

GENRE:pop

LÅTLÄNGD:5.15

KOMPOSITÖR:Mathias Oskarsson

PRODUCENT:Mathias Oskarsson

EV. MEDVERKANDE:Mathias Oskarsson

INSPELNINGSÅR:-05

FORMAT: mp3, 128kbps

STORLEK: 4,84mb ?

STATUS: Färdig

Inspelad på en 10 kanalers digitalporta. Finns säkert mycket synpunkter på detta. Ris och ros mottages gärna. Har nu på senare tid gått över till cubase. Är på trial and error stadiet. Det kommer mer låtar framöver. Är tacksam för tips som sagt :rolleyes:

Hälsn Mathias

Dar_gick_vi__128kbps.mp3

Redigerat av chippen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Här var det sväng. Låter lite som Mikael Ramel. Du sjunger bra, väldigt bra text som håller hela vägen. Sången borde komma in tidigare i början. Slopa någon takt där. Annars är du ett orginal = låter inte som alla andra. Bra gjort. Skicka till skivbolag. Har du mer likande material och att du kan stå på scen så har du goda chanser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Började lite trevande, men blommade ut i en riktigt fetingbra låt, om än med dåligt ljud. Refrängen. Texten. aaah. Ovanligt med en låt som förlåter ljudskavankerna.

Jag fastnade verkligen för detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar inte fundera över ljud och arrdetaljer eftersom låten tog överhanden!

Bra låt, bra sång, bra melodisnickeri, bra text som funkar utmärkt särskilt tillsammans med ditt sätt att sjunga och "snickra".

Det skall bli kul att höra mera av dig i framtiden. Håller med Spaceman om att du har ett eget uttryck (dock inte så mkt M.Ramel så som jag känner honom) och det finns nog en plats i rampljuset i framtiden om du fortsätter i samma stil!

Lycka till! 😠😄😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad pwayne sa 😱 Det sista avslaget var väl kanske lite snopet, men låten hade uppfriskande många ackordvändningar, och instrumentationen var välavvägd. "If it ain't broke, don't fix it" så om jag vore dig skulle jag hålla mig till portan 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Synd att du kodat den så hårt...

Bra låt! Lite udda, vilket gör den intressant. Lite Kent möter Adolphson och Falk .

Betyg: 4/6

Redigerat av Thimmie
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...