Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Lay yourself down

ARTIST/GRUPP: Martin & Sanna

GENRE: Rock

LÅTLÄNGD: 5:30

KOMPOSITÖR: Martin Törnros & Sanna

PRODUCENT: Martin Törnros

EV. MEDVERKANDE: Sanna, så småningom

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,2 Mb

STATUS: SKISS

Sanna inte spelat in nån sång än, men det är pågång 😛

Detta är dessutom endast en grovmix - med grundinstrumenten - fast jag tycker det låter ok än sålänge? 🙂

Kom gärna med kommentarer och tips, både på låtmaterialet och mixen!

lay_yourself_down_SKISS.mp3

Redigerat av mtornros
Annons
Postat

Jag får lite Mars Volta-vibbar. Det låter intressant, får tyvärr ingen riktigt struktur. Det skulle vara skönt med lite sådant. Sen vill jag göra en request, ta bort den hemska miditrumpeten eller byt ut den mot något annat.

Fortsätt jobba och visa gärna resultatet. Jag är säker att det kan lyftas flera nivåer.

Postat (redigerat)

Ingen som tycker nåt?

Trist när folk lyssnar men inte skriver... 🙂

EDIT: aha, kul. samma minut 🙂

Redigerat av mtornros
Postat
Jag får lite Mars Volta-vibbar. Det låter intressant, får tyvärr ingen riktigt struktur. Det skulle vara skönt med lite sådant. Sen vill jag göra en request, ta bort den hemska miditrumpeten eller byt ut den mot något annat.

Fortsätt jobba och visa gärna resultatet. Jag är säker att det kan lyftas flera nivåer.

Mm, kul att du tänkte på Mars Volta! 🙂 Jag tänkte också på de lite grann när låten kom till.

Mm, trumpeten är väldigt preliminär...vill ha blås, men nån betydligt bättre vsti! har edirol orchestra blås?

Jag tror att strukturen kommer io och med att sången läggs på. Det känns som om de tänkta melodierna kommer kunna ge lite. Och så ska jag försöka leka till lite dub effekter och så 🙂

Kul att du hade en positiv inställning till låten iaf!

Postat

East west symphonic brukar väl de flesta hänvisa till när det gäller tjusiga orkestersamples. Det finns en del samples ute och dom är helt otroliga.

MEN som alltid.. smakar det så kostar det 🙂

Kul idé med dub-effekterna!

Postat

Mm, precis....vill helst inte punga ut för mkt.

Men är de bra också när det kommer till soloinstrument? Har ju hört massa om deras bibliotek, men det låter ju på namnet som man får maffiga orkestersamplingar, medan jag hellre vill ha solostråkar och soloblås?

Mm, dubidén är ju såklart också snodd...hmm, lånad....ifrån Mars Volta 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.