FredrikMikaelsson Postat 3 mars 2006 Trådstartare Postat 3 mars 2006 (redigerat) sådär ja, nu har jag bytt guran och basen. Försökte sjunga med lite mer rythm också... tyvärr är jag så hes så det blev bara första versen, men dock något att jobba vidare på! Tack som tusan till baktakt som gav uppslag kring hur basgången kan gå! den nya filen är bifogad test.mp3 Redigerat 3 mars 2006 av FredAsp
bimbambop Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 Var tvungen att gå tillbaks och lyssna på denna och upptäckte att jag missat den uppdaterade versionen. Bra innan och den senare mixen med ny bas klart ännu bättre. Synd att snutten var så kort. 😄
Danabacken Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 Najs bumb! 😄 Lyssnade på den senaste versionen. Dehär gillar jag verkligen! Själv är jag inte noga med att sången ska vara på skånska. Den låter riktigt bra! 🙂
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 Ja kan inget annat säga än att jag instämmer i det mesta som sagts redan och min personliga åsikt är att det låter bra kort sagt 🙂 . Lycka till med skivan. Göran
FredrikMikaelsson Postat 29 mars 2006 Trådstartare Postat 29 mars 2006 (redigerat) tackar tackar! Gött att få sin gamla tråd återupplivad 🙂. MIn hals börjar bli bättre så snart kan jag börja sjunga igen. Flyttade till Göteborg efter nyår, har varit sjuk, svullen i halsen sen dess. Läkarna säger att luften här i göteborg är så dålig så för riktigt klena personer som mig så tar det ett tag att vänja sig... Så om jag slutar andas blir jag snart frisk 😄 Har dragit ner på tempot en aningens på låten, fetat till guran med ett elpiano som fyller ut det lite. Så nu är det än mer gungigare. Lägger upp den om ett tag när tråden hamnat på sidan 7-8 igen 🙂 /FredAsp Redigerat 29 mars 2006 av FredAsp
FredrikMikaelsson Postat 5 april 2006 Trådstartare Postat 5 april 2006 Nu har jag jobbat vidare på låten! Vad tycker ni? Lagt upp den nya här, sorry för att den är så fet... 😛 Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag
bimbambop Postat 5 april 2006 Postat 5 april 2006 (redigerat) Nu behöver du bara ringa upp nån het liten blåskombo som får tuta i lurarna, och kanske lyfta fram basen lite i mixen och sen är det ju nästan klart 😕 Härlig låt, bra jobbat med fintrimmningen! Själv tillhör jag ju en skadad generation och skulle tveklöst ha bett nån slänga in ett gitarrsolo också, men det är naturligtvis långt ifrån någon självklarhet. edit: förtydligande - det är inte blåskombon som behöver lyfta fram basen i mixen 😕 Redigerat 5 april 2006 av bimbambop
FredrikMikaelsson Postat 5 april 2006 Trådstartare Postat 5 april 2006 Nu behöver du bara ringa upp nån het liten blåskombo som får tuta i lurarna, och kanske lyfta fram basen lite i mixen och sen är det ju nästan klart 🙂 Härlig låt, bra jobbat med fintrimmningen! Själv tillhör jag ju en skadad generation och skulle tveklöst ha bett nån slänga in ett gitarrsolo också, men det är naturligtvis långt ifrån någon självklarhet. edit: förtydligande - det är inte blåskombon som behöver lyfta fram basen i mixen 🙂 Själv är jag generationslös, så det blir nog inget gitarrsolo. Ja, den där rackarns basen är en odåga som förföljer mig... svårt att få till det där, ska nog kräma suben lite mindre... Det vore ju såklart fest om man kunde blåsa lite i låten... men, men Gött mos
Baktakt Postat 8 april 2006 Postat 8 april 2006 Bigups 😉 Nu börjar det likna nåt 😱 Fetegung! Virveln får du vässa till, sen behöver du nåt fett bobbelin´ljud oxå...-jag har feta tips på lager! -Vad tror du om att pausa i sången lite då o då? -Att slänga in ett fett groove med en sjysst hook är aldrig fel...tex. innan/efter varje ref? Tjohopp!
FredrikMikaelsson Postat 11 april 2006 Trådstartare Postat 11 april 2006 hum... ska kika vidare på det du, tack som fan
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.