Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

sådär ja, nu har jag bytt guran och basen. Försökte sjunga med lite mer rythm också... tyvärr är jag så hes så det blev bara första versen, men dock något att jobba vidare på!

Tack som tusan till baktakt som gav uppslag kring hur basgången kan gå!

den nya filen är bifogad

test.mp3

Redigerat av FredAsp
  • 4 veckor senare...
Annons
Postat

Var tvungen att gå tillbaks och lyssna på denna och upptäckte att jag missat den uppdaterade versionen. Bra innan och den senare mixen med ny bas klart ännu bättre.

Synd att snutten var så kort. 😄

Postat

Najs bumb! 😄

Lyssnade på den senaste versionen.

Dehär gillar jag verkligen!

Själv är jag inte noga med att sången ska vara på skånska. Den låter riktigt bra! 🙂

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Ja kan inget annat säga än att jag instämmer i det mesta som sagts redan och min personliga åsikt är att det låter bra kort sagt 🙂 . Lycka till med skivan.

Göran

Postat (redigerat)

tackar tackar! Gött att få sin gamla tråd återupplivad 🙂. MIn hals börjar bli bättre så snart kan jag börja sjunga igen. Flyttade till Göteborg efter nyår, har varit sjuk, svullen i halsen sen dess. Läkarna säger att luften här i göteborg är så dålig så för riktigt klena personer som mig så tar det ett tag att vänja sig... Så om jag slutar andas blir jag snart frisk 😄

Har dragit ner på tempot en aningens på låten, fetat till guran med ett elpiano som fyller ut det lite. Så nu är det än mer gungigare. Lägger upp den om ett tag när tråden hamnat på sidan 7-8 igen 🙂

/FredAsp

Redigerat av FredAsp
Postat (redigerat)

Nu behöver du bara ringa upp nån het liten blåskombo som får tuta i lurarna, och kanske lyfta fram basen lite i mixen och sen är det ju nästan klart 😕

Härlig låt, bra jobbat med fintrimmningen!

Själv tillhör jag ju en skadad generation och skulle tveklöst ha bett nån slänga in ett gitarrsolo också, men det är naturligtvis långt ifrån någon självklarhet.

edit: förtydligande - det är inte blåskombon som behöver lyfta fram basen i mixen 😕

Redigerat av bimbambop
Postat
Nu behöver du bara ringa upp nån het liten blåskombo som får tuta i lurarna, och kanske lyfta fram basen lite i mixen och sen är det ju nästan klart 🙂

Härlig låt, bra jobbat med fintrimmningen!

Själv tillhör jag ju en skadad generation och skulle tveklöst ha bett nån slänga in ett gitarrsolo också, men det är naturligtvis långt ifrån någon självklarhet.

edit: förtydligande - det är inte blåskombon som behöver lyfta fram basen i mixen 🙂

Själv är jag generationslös, så det blir nog inget gitarrsolo. Ja, den där rackarns basen är en odåga som förföljer mig... svårt att få till det där, ska nog kräma suben lite mindre...

Det vore ju såklart fest om man kunde blåsa lite i låten... men, men

Gött mos

Postat

Bigups 😉

Nu börjar det likna nåt 😱 Fetegung!

Virveln får du vässa till, sen behöver du nåt fett bobbelin´ljud oxå...-jag har feta tips på lager!

-Vad tror du om att pausa i sången lite då o då?

-Att slänga in ett fett groove med en sjysst hook är aldrig fel...tex. innan/efter varje ref?

Tjohopp!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.