Jump to content
Annons

Röst pitchshift.


johahl

Recommended Posts

Hur gör man det effekten som man hör ibland när rösten stegmässig pitchas ner och blir djupare och låååångsaaaaaammmmaarreeeeeeeee?

Jag försökte klippa upp audiospåret i små delar och pitcha ner det men det blev inget vidare resultat. Så jag undrar om det finns något speciellt knep för detta då det inte är speciellt ovanligt alls.

Någon som kan detta och är sugen på att dela med sig?

Eller kan hänvisa någonstans där man kan läsa om det? 😆

/John

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hur gör man det effekten som man hör ibland när rösten stegmässig pitchas ner och blir djupare och låååångsaaaaaammmmaarreeeeeeeee?

Jag försökte klippa upp audiospåret i små delar och pitcha ner det men det blev inget vidare resultat. Så jag undrar om det finns något speciellt knep för detta då det inte är speciellt ovanligt alls.

Någon som kan detta och är sugen på att dela med sig?

Eller kan hänvisa någonstans där man kan läsa om det? 😉

/John

Stegmässigt? 😆

Fattar inte...Vilket progarm använder du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett sätt är att lägga ljudfilen med rösten i närmaste mjukvarusampler och sedan sänka pitch bend.

Annars finns det pitch envelopes i många ljudredigeringsprogram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett sätt är att lägga ljudfilen med rösten i närmaste mjukvarusampler och sedan sänka pitch bend.

Problemet med det är att det då inte går att få det långsammare och pitchat samtdigt, utan bara pitchat, om man vill ha en steglös förändring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stegmässigt var nog ett dåligt sätt att förklara på. Det är nog mer som en kurva.

Tänk dig att man börjar i normalt pitchläge och sen gör att den går till slowmotion.

Så att det börjar vanligt och seeenn bliiir lååååååångsaaaaaaaaaaaaaammmmt.

Svårt att beskriva det med ord 😛 Hoppas det är lite klarare vad jag söker 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett sätt är att lägga ljudfilen med rösten i närmaste mjukvarusampler och sedan sänka pitch bend.

Problemet med det är att det då inte går att få det långsammare och pitchat samtdigt, utan bara pitchat, om man vill ha en steglös förändring.

Jodu!! Visst sjunker både tempo och pitch när han sänker pitch bend.

Det blir samma funktion som om han hade steglöst sänkt hastigheten på ett rullband/en skiva osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...