Jump to content
Annons

pulsar 2 och sonar 5 producer edition?

avidya

Recommended Posts

Jag har ett problem med sonar 5. Jag kan inte få upp samplingsraten över 44. Jag vet att kortet (creamware pulsar 2) stödjer 96 men det verkar inte som att sonar har rätt drivrutiner för kortet eller nåt? Vilket också är väldigt märkligt för kortet är överst på listan över kompatibla kort på cakewalks hemsida.

Jag kör även ett soundblaster live blabla enbart som styrenhet för midimixerbordet och tänkte att det kunde vara frågan om nån krock eller liknande men så är inte fallet. Någon som har någon eventuell teori?

Tack på förhand!

Dela på andra sajter

Annons
Har du både pulsar och soundblaster audio drivrutinerna aktiverade under Options -> Audio -> Drivers ? Annars prova bara att ha pulsar.

jajemän. endast pulsar 2 kortet finns med. till och med när jag kör en "waveprofile" så säger den att kortet bara klarar 44!?

Dela på andra sajter

Skumt... har du provat ASIO drivare?

jag har testat det också... fungerar inte det heller... jag har verkligen inte den blekaste vad fan det kan bero på... jag har inte satt in synkplate-kortet i datorn men det kan väl fan inte ha nån betydelse om man inte har en ad/da-konverter inkopplad eller likande?

Dela på andra sajter

Nu är jag inte så bra på just creamware, men är inte synkplate kortet till för att synka externa enheter med wordclock? Borde väl inte behövas för intern synkning. Kan du ställa en annan samplerate i creamware panelen och är det inställt på internal sync?

Dela på andra sajter

Nu är jag inte så bra på just creamware, men är inte synkplate kortet till för att synka externa enheter med wordclock? Borde väl inte behövas för intern synkning. Kan du ställa en annan samplerate i creamware panelen och är det inställt på internal sync?

tack för den... jag tenderar alltid att glömma bort att felsöka i själva platformen för kortet... nu fick jag upp kortet till 192 :rolleyes:...

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.