quizz_kid Postat 27 februari 2006 Postat 27 februari 2006 LÅTNAMN: A Tune From the Past ARTIST/GRUPP: quizz_kid GENRE: Hopkok LÅTLÄNGD: 8:31 (förkortad till 6:00) ORG. KOMPOSITÖR: Koji Kondo INSPELNINGSÅR: 05 FORMAT: Mp3 STORLEK: 5,6 mb STATUS: Avdamning alt. nyinspelning på gång Tänkte damma av en några månader gammal låt baserad på SNES-spelet Legend of Zelda: A Link to the Past. Från början tänkt att lägga upp på VGmix för analys, men nu när sidan är avstängd kan jag ju lägga upp den här istället(hoppas jag 😱 ). Jag fick hursomhelst idén då jag spelade genom spelet i somras. Jag fann ett otroligt tycke för Koji Kondos stämningsfulla (midi)verk och tog ut ett tiotal olika stycken ur spelet och kokade ihop en liten blandning. Att jag lägger upp den för avdamning nu är främst pga nya idéer. Jag har börjat jobba på en tecknad animation, baserad på låten i fråga och vill självklart att det skall låta bra. Trumbiten är tråkig, jag får det aldrig bra, det vet ni. Jag hoppas att polarn köper sig ett digi-set snart 😳 , men det dröjer nog. Dyra grejer det där. stycken: 00:00 > 01:19 Beginning 01:19 > 02:46 Dark World 02:46 > 04:04 Castle part 1-3 04:04 > 04:50 Lost Woods 04:50 > 05:45 Kakariko Village 05:45 > 06:58 Ending theme part 1-2 06:58 > 08:31 Main theme Vad tycker ni? Vad måste jag ändra på? Hur flyter styckena samman? edit: nu fick jag korta ned låten en aning pga filstorleken, så nu det saknas en bra bit på slutet. quizzkidatunefromthepastshort.mp3
Emil Postat 28 februari 2006 Postat 28 februari 2006 00:00 > 01:19 Beginning - Riktigt vackert och stämningsfullt 01:19 > 02:46 Dark World - Smörig och inte så vackert ljudande leadgitarr 02:46 > 04:04 Castle part 1-3 - aningen bättre men fortfarande sunkig leadgitarr och lite för smörigt ljud för min smak 04:04 > 04:50 Lost Woods - Snygg övergång till den här delen! Lite för mycket trams med gitarren och effekterna 04:50 > 05:45 Kakariko Village - Fortfarande fult gitarrljud, snyggt spelat dock som tidigare. 05:45 > 06:58 Ending theme part 1-2 - Snyggt när det "pompas" upp i den här delen men vid 5:59 tar filen slut tyvärr. 06:58 > 08:31 Main theme Bra stycken allihop men ja är lite besviken att du skippat min favorit (låten som spelas i sanctuary). Spela gärna in den om du har tid!
allansson Postat 28 februari 2006 Postat 28 februari 2006 istället för att korta ned den kan du inte göra den i sämre kvalitet??? vill höra ledtemat i slutet också?
quizz_kid Postat 28 februari 2006 Trådstartare Postat 28 februari 2006 Phobos: Tack för kritiken. Leadguran är kanske inte den bästa nä. Jag ska hitta ett bättre sound. Vad menar du med smörigt förressten, i Castle-stycket tex? Är det stråkarna, eller menar du stycket överlag? För mjukt? Jag tycker min töntiga wahwah funkar på Lost Woods, kanske blir lite väl mycke trams när jag lägger 2 guror över varann dock. Intressant analys, jag skall jobba på låten ikväll och förhoppningsvist lägga upp nyoinspelningen sedan. Ang. sanctuary-låten så antar jag att du menar kyrkostycket. hade gärna tagit med denna låt om det inte vart så svårt att synka den med resten. även stycket som ljuder i borgar 1-3 hade vart grymt, men det ter sig inte bra med gitarr. Hade vart grymt att få in Fairy Fountain någonstans också, men det gick inte. allansson: Jag lägger upp slutet lite senare idag, bifogat. 😠
Katla (oregistrerad) Postat 28 februari 2006 Postat 28 februari 2006 Intressanta tolkningar. Tycker att de är bra men lite torra. Har dock svårt att sätta fingret på vad. 😲 Kanke inbillning. 😱 Hursom--jävligt kul med fler fans av Koji Kondos Zeldamusik. Själv har jag funderingar på att göra covers på Akito Nakatsukas musik till Zelda II...om det nu någonsin blir av. 😆
Lonian Postat 28 februari 2006 Postat 28 februari 2006 Jag sätter tummen upp, men mest för att jag gillar Zelda musiken Annars så, ja den känns rätt utdragen, men det är inte direkt negativt, kanske om man fick ihop den lite mer på något vis.
quizz_kid Postat 1 mars 2006 Trådstartare Postat 1 mars 2006 (redigerat) kul att jag inte är ensam. här är iaf sista delen om någon är intresserad. slutsolot på maintheme ligger lite fel i ton, så det skall läggas om. quizzkidatuneend.mp3 Redigerat 1 mars 2006 av quizz_kid
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.