kryotank (oregistrerad) Postat 26 maj 2004 Postat 26 maj 2004 Är det någon som vet om Waves L2-kompressor finns som VST-plugg? Vet att den finns som TDM-plugg... Att köpa den som hårdvara är inte direkt finansiellt gångbart...
Carl_B Postat 26 maj 2004 Postat 26 maj 2004 Är det någon som vet om Waves L2-kompressor finns som VST-plugg? Vet att den finns som TDM-plugg... Att köpa den som hårdvara är inte direkt finansiellt gångbart... http://www.waves.com ja kör den som VST iaf... lr e de DX? uhm.. jaja de e varken TDM eller hårdvara iaf
Björn Olsberg Postat 26 maj 2004 Postat 26 maj 2004 Om det är L2 Ultramaximizer du menar, så finns den endast för TDM.
kryotank (oregistrerad) Postat 26 maj 2004 Postat 26 maj 2004 Tack olsberg och ni andra! Just det! Det finns ju nånting som heter Internet... Hemsida... Vilket himla pucko man är ibland..... suck!...
Carl_B Postat 26 maj 2004 Postat 26 maj 2004 Om det är L2 Ultramaximizer du menar, så finns den endast för TDM. hmm.. men ja kan ju köra den i FL Studio... ?
Björn Olsberg Postat 26 maj 2004 Postat 26 maj 2004 hmm.. men ja kan ju köra den i FL Studio... ? Åhå, det låter intressant! Någon annan upplyst FL-själ som vet mer?
Carl_B Postat 26 maj 2004 Postat 26 maj 2004 (redigerat) Från Waves.com 35 processors: for total creativity and processing tour-de-force under one hood Tools for EVERY application: tracking, mixing, mastering, sound design, audio restoration, creative Choice of processing style: transparent, surgical, analog, vintage - every processing flavor you can wish for Cost Effective: Pay less than Platinum + Restoration + Transform ; Have all the tools you need exactly when you need them. Years of Research & Design excellence: doesn't your audio deserve the best? WaveShell: means support for all popular plug-in formats and audio editors - TDM, RTAS, AudioSuite, VST, DirectX, MAS, Audio Units. Tydligen bara PS22 Stereo Maker som är TDM only Redigerat 26 maj 2004 av Carl_B
psykadelisk (oregistrerad) Postat 26 maj 2004 Postat 26 maj 2004 Vad talas det om här, klart det är en vst?! Kör den mitt framför näsan här och har jag inte hallucinationer och dilerium så har jag helt rätt.
Björn Olsberg Postat 26 maj 2004 Postat 26 maj 2004 Jag tar skamset tillbaka allt som stod i mitt förra inlägg. En alltför snabb koll på tillverkarens hemsida. Fy.
Carl_B Postat 26 maj 2004 Postat 26 maj 2004 Vad talas det om här, klart det är en vst?! Kör den mitt framför näsan här och har jag inte hallucinationer och dilerium så har jag helt rätt. trappa ner lite på svampen här nu va.... 🙂 det var precis det vi diskuterade... men jag blev lite osäker när vår gud olsberg kommer o säger att det endast är tdm... o ja hade för mej tdm är endast pro tools... tänkte att nån kanske hade bytt ut mitt FL mot protools när ja sov lr nåt för ja kör me L2...
Lundin Postat 26 maj 2004 Postat 26 maj 2004 (redigerat) Senaste versionen (4.0 )finns som Direct X? Jag köpte Production - mixing and mastering with waves...och där var den med... i Platinum bundlen..så den finns och frodas.. 😉 ( och låter smaskigt.. 😄 ) - edit - kanske verkar vara lite retard att svara samma saker som ovanstående... men, man kan inte vara nog tydlig... 😉 /D Redigerat 26 maj 2004 av demoniqus
Carl_B Postat 26 maj 2004 Postat 26 maj 2004 och låter smaskigt.. 😉 beror på hur du ställer in den... 😉
Lundin Postat 26 maj 2004 Postat 26 maj 2004 och låter smaskigt.. 😆 beror på hur du ställer in den... 😆 Precis...den smaskar ordentligt om man ställer in den... 😉😉😄 ( 10 poäng elle??) /D
Carl_B Postat 26 maj 2004 Postat 26 maj 2004 och låter smaskigt.. 😆 beror på hur du ställer in den... 😆 Precis...den smaskar ordentligt om man ställer in den... 😉😉😄 ( 10 poäng elle??) /D njaaa... 10poäng existerar endast i fantasin... möjligtvis 9 eller 8...
Lundin Postat 26 maj 2004 Postat 26 maj 2004 njaaa... 10poäng existerar endast i fantasin... möjligtvis 9 eller 8... 😄 ... 😄 fine..be that way.. 😏 /D
Christoffer Bergfors Postat 17 juni 2004 Postat 17 juni 2004 Var får folk allt ifrån... Jag kör L2 som RTAS och DX. Den finns även i TDM format för de som jobbar med dessa.
Carl_B Postat 17 juni 2004 Postat 17 juni 2004 Var får folk allt ifrån...Jag kör L2 som RTAS och DX. Den finns även i TDM format för de som jobbar med dessa. Till och med som vst 😕 😎
BackHand Postat 21 juni 2004 Postat 21 juni 2004 Har ni kollat den här? http://hem.bredband.net/tbtaudio/tls.html Jag vet många som helt slutat använda sin L2:a och använt den här istället. Förövrigt så tycker jag inte alls att L2:an är någo bra. Dödar basen och låter bara vasst. Ifall ni inte vill köra T_ Maximizern så skulle jag rekomendera "Timeworks Mastering Compressor".
Danny Cort (oregistrerad) Postat 21 juni 2004 Postat 21 juni 2004 ...eller Vintage Warmer...eller Steinbergs Mastering Edition
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.