Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej. Jag tänkte köpa en gitarrpedal (multieffekt), men vill inte lägga för mycket pengar. Jag vet att boss gt-6 och gt-8 samt line 6 xt-live är riktigt bra. Men jag vill inte köpa en så dyr pedal. Möjligtivs om jag fick begagnad för ett bra pris.

Då finns det ju såklart ett antal som är billigare och ett alternativ är Yamaha dg Stomp. Har sett lite annonser på den och är lite intresserad. Men jag har inte testat den, vilket inte är så bra. har inte superkoll, men det verkar som den har fått bra betyg lite här och var.

Men vad säger ni? Hur är ljudet t ex? Låter det bara digitalt och dåligt eller känns det bra? Hur är effekterna? Kan dom som har erfarenhet från den berätta, eller om ni har något annat billigare alternativ som är bättre, så rekomendera det. Ni får tänka på att jag inte är nåt gitarrproffs så försök tänk på att jag kanske inte behöver den allra dyraste som första pedal.

tack på förhand.

(jag råkade posta den här tråden i allmänt-delen, vilket inte är rätt ju, men nu postar jag den här)

Redigerat av elk
Annons
Postat

Har sedan några år tillbaka en DG-Stomp. Köpte den då min Line6 AX2 var på lagning och sedan dess har den mest blivit liggande. AX2:an är liksom några strå vassare!

Effektdelen i den är kanon och den går ju att köra som en vanlig stompbox med tre effektmöjligheter samtidigt om man vill, vilket är en kul grej!

Personligen har jag aldrig riktigt kommit överens med förstärkar- och högtalarsimuleringarna. Dom låter förvisso "cleant" och bra, men jag saknar, den ack så viktiga, närvaron i ljudet. Nu är detta förmodligen bara en smaksak!?

I övrigt är det en robust och kompetent rackare!

Du kan läsa mer om den här:

http://www.musikermagasinet.com/bilder/pdf...est-Stomper.pdf

/wah-wah

Franz (oregistrerad)
Postat

Har en Stomp sedan några år.

Intressantast är väl hur den låter i jämförelse med

en Pod, men jag har aldrig haft tillfälle att jämföra.

Tycker den låter ok, men jag använder den i princip

bara till rena ljud. Man kan ratta till ganska sköna

surf-ljud!

Bäst är helt klart att man kan slå in delaytiden i realtid.

Detta är ju en oslagbar funktion live! Trummisen kan

räkna in i vilket tempo som helst, och du behöver bara

stampa i takt. Skulle ni sacka eller öka, gör du bara om det...

Men sen är det distljuden...

Det svänger inte riktigt. Det slutar nästan alltid med att jag

mickar upp min Music Man i stället.

Men som sagt, jag vet inte om andra simulatorer är bättre.

Har aldrig provat något annat. 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.