Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Jag spelar ofta in körer helt själv. Jag helt enkelt sjunger in så många gånger/stämmor jag vill ha.

Men problemet är ju att det inte låter lika kul som om man låter en hel kör sjunga in, eller det räcker ju till och med om det bara är 2-3 människor till som körar.

Jag skulle behöva alla tips på hur man kan få till en kör bra helt själv, med bara min röst som utgångspunkt.

EQ, pluggar, panning, etc.

/Mossman

Annons
Postat

bra idé med mickarna. att jag inte tänkt på det.

Melodyne är lite dyrt... finns det något annat prog som man skulle kunna använda?

Postat

Man kan skaffa ett gäng skönsjungande vänner :rolleyes:

Det går ju att ändra ljudet på sin egen röst ganska markant genom att bara ändra sättet att sjunga på med. Och olika micar/eq är också ett bra tips.

Något vettigt billigare alternativ till melodyne finns det inte.

Postat

Efter lite Googling, hittade jag följande, som kanske kan vara något att testa:

http://www.cloneensemble.com/

Sedan finns det formantändrings-möjligheter i Steinbergs gamla VoiceMachine och VoiceDesigner, men de säljs inte längre, så de är lite besvärliga at få tag på...

Melodyne Uno (minsta versionen av Melodyne) är annars ganska överkomligt - och fullt tillräckligt för de flesta, tror jag...

Postat

Tack för svaren.

Ska kolla om melodyne finns i demo.

Ska även kolla länken, tack claes.

Avox, har jag inte hört så mycket bra om heller. kan ju se om den finns som demo oxå.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.