Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Första pop försöket nånsin :rolleyes:

ARTIST/GRUPP: Perrra

GENRE: Pop?

LÅTLÄNGD: 2:03

KOMPOSITÖR: Perrra

PRODUCENT: Perrra

EV. MEDVERKANDE: Perrra

INSPELNINGSÅR: 2006-02-26

FORMAT: Mp3 256kbps

STATUS: Orörd SKISS

LÅTLÄNK:

EDIT: Efter önskemål om dansbandstext slängde jag ihop nåt äkta sjukt riktigt PATETISKT 😳

NÖJDA NU ? 😉

Jag som bara gör trance och dansband i vanliga fall ...........och eftersom man måste anpassa sig här på forumet så går jag heeelt mot min egna musikstil för att försöka mig på nåt HELT nytt! .

Jag har pulat med denna ide idag, och kommit runt 2 minuter på den ..

OBS.. Jag har lagt VÄLDIGT LÅG röst + lite körer i låten för att veta hur jag ska sjunga om det eventuellt blir så att jag gör klart låten... (så jag inte tappar bort melodin)

😄

Såga mig nu ordentligt! jag vet ju inte hur sånt här SKA låta, men va fan 😄

/Perrra

Redigerat av trancer
Annons
Postat (redigerat)

Svårt att säga något när man inte hör sången. Men det lilla jag hör håller jag med ierker om att det snarare låter som dina dansbandslåtar än pop, i alla fall utifrån hur jag definierar genren. Gör färdigt, släng på sång och ladda upp så kan jag bjuda på lite mer utförlig kritik.

Redigerat av mornel
Postat
Svårt att säga något när man inte hör sången. Men det lilla jag hör håller jag med ierker om att det snarare låter som dina dansbandslåtar än pop, i alla fall utifrån hur jag definierar genren. Gör färdigt, släng på sång och ladda upp så kan jag bjuda på lite mer utförlig kritik.

:rolleyes:

hoho.. Jag skulle gärna vilja veta hur "äkta" det låter typ .. om man bortser från sången nudå, eftersom jag inte gjort nån riktig sång/text än. så kan jag tyvärr inte ge er mer än just denna versionen just nu .

Men tänkte på Gitarrsound/trummor/ osv .. ska det låta så här? 😳

/Perrra

Postat

Det låter in pop som i indiepop osv och det låter in radiopop heller skulle jag vilja påstå...

Soundet ligger nog närmast dansband...

Det är för cleant. Kasta bort alla VSTi:er och spela in istället.

Postat
Det låter in pop som i indiepop osv och det låter in radiopop heller skulle jag vilja påstå...

Soundet ligger nog närmast dansband...

Det är för cleant. Kasta bort alla VSTi:er och spela in istället.

Det är inga vsts ? :rolleyes:

skojja bara ... allt är vst , även gitarr osv..

OCH .. det är inte lätt att spela när man kan 5 ackord på gitarr typ .. nämen jag suger verkligen på gitarr .. tyvärr...

/Perrra

Postat

Kolla ifall nån annan kan lägga gitarrer åt dig då?

För det låter verkligen tråkigt... tom dagens dansband har smutsigare ljud än så här :rolleyes:

Postat
Kolla ifall nån annan kan lägga gitarrer åt dig då?

För det låter verkligen tråkigt... tom dagens dansband har smutsigare ljud än så här 😳

haha.. jag kan tyvärr inte smutsa ner gitarrerna mer i mina sounds än jag gjort, då kommer det låta som jag står högt upp på ett berg o spelar för dom nedanför... innebär 100% reverb eller nåt isåfall, och det går inte .

:rolleyes:

MEn sure... nån får gärna lira .. kan ge midi, o allt

/Perrra

Postat

hehe

alltså, reverb gör ljudet bara äckligare... Ta bort allt reverb och smäll på en dist istället 😳

Nu missbrukar du reverb till kräknivå :rolleyes:

Postat
Men tänkte på Gitarrsound/trummor/ osv .. ska det låta så här? :rolleyes:

Vill du ha ett rakt och ärligt svar?

Nej.

Varför?

Det här är inte pop, det låter snarare styggt mycket dansband al'a 80-tal. När jag lyssnar så får jag en läskig bild av en vrålsmörig Krister Sjögren på scenen som småporrar sig inför 50-åriga klimakteriedamer i leopardtajts.

Dessutom - inte ens på 80-talet var allt såhär dränkt i reverb.

Fan Perra, om du vill göra pop så kan du väl anstränga dig lite åtminstone? Du har ju ett bra musiköra - ansträng dig lite istället för att hosta ur dig en massa sånt här trams.

Om du sen var totalt oseriös med låten så är det väl ok 😳

Postat
Men tänkte på Gitarrsound/trummor/ osv .. ska det låta så här? 😳

Vill du ha ett rakt och ärligt svar?

Nej.

Varför?

Det här är inte pop, det låter snarare styggt mycket dansband al'a 80-tal. När jag lyssnar så får jag en läskig bild av en vrålsmörig Krister Sjögren på scenen som småporrar sig inför 50-åriga klimakteriedamer i leopardtajts.

Dessutom - inte ens på 80-talet var allt såhär dränkt i reverb.

Fan Perra, om du vill göra pop så kan du väl anstränga dig lite åtminstone? Du har ju ett bra musiköra - ansträng dig lite istället för att hosta ur dig en massa sånt här trams.

Om du sen var totalt oseriös med låten så är det väl ok 🙂

hahaha.. ok 😉

I'm a däänsbander! :rolleyes:

va fan .. jag VET ju inte NÅT om denna typ av musikstil.. vi lämnar genren orörd..

och nu har ni alla fått mig på dansbandsmusik igen.. så nu blir det 100% en SVENSK text på denna med EXTRA mkt Vibrato bara för det !!!!!!!!!!

😄 :D 😄

/Perrra

Postat

EDIT: Efter önskemål om dansbandstext slängde jag ihop nåt äkta sjukt riktigt PATETISKT

starboy (oregistrerad)
Postat

Alltså soundet, det är ju så mkt dansband att jag nästan svimmar.

Låten går säkert att göra nåt bra av, med ett HELT annat sound och arr.

Samtliga ljud skulle behöva bytas då.

Du är ju duktig, så det är bara att göra om och göra pop 😳

cheers

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.